اسد 25, 1395 17:32 Asia/Kabul
  •  تلفات سنگین گروه های داعش و طالبان در ولایت ننگرهار

شیرین اقا فقیری سخنگوی فرماندهی قول اردو ۲۰۱ سیلاب به روز دوشنبی گفت افراد مسلح داعش شب گذشته بالای پوسته های امنیتی در ولسوالی ده بالا حمله نمود که با پاسخ متقابل نیروهای امنیتی روبرو گردید.

.  سخنگوی قول اردو۲۰۱ افزود در نتیجهایتیر اندازی متقابل و حملات هوایی نیروهای امنیتی ۱۹تن افراد داعش کشته شده و۲۳تن دیگر زخم برداشته است.

وۍ گفت در این حملات به افراد ملکی و نیروهای امنیتی تلفات وارد نشده اما شاهدان عینی گفته اند که در این درګیری دو تن نیروهای اردوی ملی کشته شده و هشت تن دیگر زخم برداشته است گروه داعش تا اکنون در این مورد چیزی نگفته است

سخنگوی فرماندهی قول اردو۲۰۱ قول اردو همچنان گفت: گروه طالبان روز ګذشته بالای پوسته ای امنیتی در ولسوالی وانت وایگل حمله نمود که در نتیجه ای درگیری حمله طالبان عقب زده شد و در حملات هوایی و توپخانه یی نیروهای امنیتی افغان ۴۰ تن طالبان مسلح مخالف کشته شده و ۵۰ تن دیگر زخم برداشته است.

  وۍ در مورد تلفات وارده به افراد ملکی و نیروهای امنیتی چیزی نگفت اما حافظ عبدالقیوم والی ولایت نورستان به رسانه های خبری گفته است که از جراحت هشت نیروی امنیتی برای گزارش داده شده است. والی همچنان مدعی شده که در بین طالبان مسلح مخالف اتباع خارجی از جمله عرب وچیچیم نیز وجود داشت.

  در این حال شیرین اقا فقیری گفته است که اجساد دو دختر جوان نیز بدست نیروهای امنیتی افتاده که واسکتهای مملو از مواد انفجاری را در کمر بسته نمود اما قبل از رسیدن به هدف به ضرب گلوله نیروهای امنیتی از پا دراورده شده بود.

  وۍ در مورد هویت این دختران جوان چیزی نگفت طالبان مسلح مخالف در مورد این ادعای مسولان امنیتی چیزی نگفته است.

 

کلیدواژه