کشته شدن یکصد و ده نفر از طالبان در درگیری های ولسوالی نادعلی هلمند
(last modified Tue, 30 May 2017 11:46:35 GMT )
جوزا 09, 1396 16:16 Asia/Kabul
  • کشته شدن یکصد و ده نفر از طالبان در درگیری های ولسوالی نادعلی هلمند

پلیس در ولایت هلمند خبر می دادند که در پی نبردهای یک هفته گذشته در این ولایت در ولسوالی نادعلی این ولایت یکصد و ده نفر از افراد طالبان به شمول چندین فرمانده این گروه کشته شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،اقانور کینتوز فرمانده پلیس ولایت هلمند امروز در یک نشست خبری در شهرلشکرگاه مرکز این ولایت  گفت  در این اواخر قوای نظامی افغان ضد طالبان درولسوالی نادعلی عملیاتی را راه اندازی کرده اند که تنها طی یک هفته گذشته در این عملیات یکصد و ده نفر از طالبان کشته شده اند.

به گفته این مقام ارشد پلیس هلمند ، بیست و هشت نفر از طالبان تنها روزگذشته در نادعلی زمانی کشته و سیزده نفر دیگر آنان زخمی شدند که به مراکز قوای افغان حمله کردند.

فرمانده پلیس ولایت هلمند گفت در حملات روز گذشته طالبان تنها یک پلیس و یک سرباز ارتش کشته وچهار نفر از نیروهای افغان زخمی شدند.

اما قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان مدعی شد که در نبردهای روز گذشته افراد این گروه با سربازان افغان در ولسوالی نادعلی نوزده سرباز افغان وسه نفر از نیروهای طالبان کشته و شش پوسته نیروهای افغان به دست طالبان سقوط کرده است.

هلمند در جنوب افغانستان مرکز اصلی طالبان و ناامنی در این کشور است امادر این اواخر حملات طالبان در این ولایت بار دیگر شدت یافته است.

کلیدواژه