جوزا 10, 1396 14:16 Asia/Kabul

رئیس جمهوری افغانستان، حملۀ امروز در شهرکابل را شدیداً تقبیح کردو به مسئولان هدایت داد که براى رسیدگی به وضعیت مجروحین حادثۀ امروز، از تمام امکانات استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،ارگ ریاست جمهوری افغانستان با نشر خبرنامه ای میگوید که دشمنان افغانستان، یکبار دیگر با انجام حمله تروریستی در یکی از محلات مزدحم شهر کابل در منطقه وزیر محمد اکبرخان، آرامش مردم روزه دار را گرفتند و دست به جنایت بزرگ زدند.

خبرنامه افزوده است که گروه های تروریستی که با شعار اسلام، دست به کشتار بی رحمانۀ مردم و جنایت جنگی می زنند، هیچ آگاهی از آموزه های دینی ندارند؛ و این جنایتکاران همه روزه اماکن مقدس، مساجد، علمای دین، اطفال و زنان را هدف قرار می دهند و به جنایات شان ادامه می دهند.

بر اساس خبرنامه؛ رئیس‌ جمهور غنی این حمله وحشیانه را شدیداً محکوم کرد و گفت که تروریستان، حتی در ماه مبارک رمضان که ماه خیر، برکت و عبادت است، از قتل و کشتار مردم بی گناه دست برنمی دارند.

در همین حال سخنگوی ریاست اجرائی دولت افغانستان با محکوم کردن اقدام تروریستی امروز در کابل، بر تشدید مبارزه با گروه های تروریستی تاکید کرد و همچنین وزارت داخله و چندین سفارت و نهاد بین المللی در کابل نیز این رویداد را به‌ شدت محکوم کردند.

این درحالیست که یک انفجار نیرومند صبح امروز شهر کابل را لرزاند و گفته می‌شود که تروریستان در این رویداد یک تانکر مملو از مواد منفجره را در میان مردم منفجر کردند.

این انفجار در حوزه دهم امنیتی بین سرک پانزدهم وزیر محمد اکبرخان و چهار راهی زنبق شهر کابل رخ داده‌است.

بر اساس معلومات مقامات وزارت صحت عامه، تاکنون ٨٠ کشته و ٣٤٠ مجروح این انفجار، به شفاخانه ها منتقل شده اند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان  نوروزی موجود است.

 

کلیدواژه