جوزا 10, 1396 15:45 Asia/Kabul

برخی از اعضای جامعه‌ی مدنی در ولایت هرات تاکید دارند: حلقاتی در اداره‌ی شهرداری این ولایت آغشته به فساد هستند و باید هرچه زودتر به پرونده‌های آنان رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،ساکنان هرات بارها از وجود فساد اداری، رشوه ستانی و کاغذ پرانی در ادارت مختلف دولتی شکایت کردند و بیشترین این اعتراضات از ادارات درامدزا و نهادهاییکه درآن گردش مالی وجود دارد می‌باشد.

ادار‌ه‌ی شهرداری هرات یکی از این نهادهایی است که گفته می‌شود برخی از کارمندان آن در فساد اداری نقش دارند.

«عبدالقادر کامل» آگاه مسایل افغانستان بر این باور است که فساد به گونه زنجیره‌ای و از سوی حلقات مشخصی از کارمندان دولتی صورت می‌گیرد.

وی معتقد است که باید مبارزه‌ی پیگیر علیه عاملان فساد در ادارات مختلف دولتی راه‌اندازی شود.

شورای ولایتی هرات هم وجود فساد اداری در شهرداری این ولایت را تایید می‌کند و تاکید دارد: حلقات فساد در این اداره از سوی برخی مقام‌های بلندپایه در مرکز افغانستان پشتیبانی می‌شوند.

«توریالی طاهری» معاون شورای ولایتی هرات با بیان اینکه اگر فساد از ادارات دولتی برچیده نشود، باور مردم به صداقت دولت وحدت ملی از بین می‌رود، گفت: شهرداری هرات اداره‌ ای است که عواید فراوانی دارد و به همین پیمانه گزارش‌هایی نیز از فساد اداری در آن وجود دارد.

اوایل هفته جاری رییس جمهور افغانستان دستور به تعلیق درآمدن وظیفه‌ی «فرهاد نیایش» شهردار هرات را صادر کرد و طی فرمانی از والی هرات خواست تا وی را برای بررسی بیشتر کارکرد و شکایاتی که از شهردار وجود دارد به کابل اعزام کند.

شهروندان هرات اما تاکید می‌کنند در بیشترین ادارات دولتی فساد اداری بیداد می‌کند و با ابراز نگرانی از این معضل اجتماعی از رییس جمهور می‌خواهند تا برنامه‌ای را به هدف مبارزه با عاملان فساد در سراسر افغانستان روی دست گیرد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

 

کلیدواژه