جوزا 11, 1396 07:57 Asia/Kabul
  • واکنش مجلس افغانستان به حمله تروریستی کابل

مجلس نمایندگان افغانستان در واکنش به حمله مرگبار کابل، سران دولت وحدت ملی را به بی تفاوتی متهم و اعلام کرد، وقوع چنین حمله ای، بدون همکاری از درون نظام ممکن نیست.

به ‌گزارش خبرگزاری (آوا)، رمضان بشردوست، عضو مجلس نمایندگان افغانستان، دولت وحدت ملی را عامل کشتار مردم دانست و گفت: تمامی نهادها و ارگانهای دولتی مسئول تامین امنیت مردم هستند.

عضو مجلس افغانستان با اشاره به انفجار مهیب صبح چهارشنبه در منطقه وزیر اکبرخان افزود: مواد منفجره ای که در خودرو جاسازی شده و به این منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی منتقل شده،  کارفرد عادی نیست و کسی هم اجازه بازرسی  ندارد.

عارف رحمانی، عضو دیگر مجلس نیز، تمامی ارگانهای دولتی از جمله  ریاست جمهوری را  در ریختن خون مردم مقصر دانست و گفت: عده ای از انسان هایی که امانت دار نبودند، روی کار آوردیم و خطا کردیم".

فوزیه کوفی، عضو دیگر مجلس نمایندگان حمله تروریستی کابل را "وحشتناک" توصیف کرد و گفت: تروریستها خودروی مملو از مواد منفجره  را نمی توانند بدون همکاری  از درون نظام به چنین محل محافظت شده و تا اطراف ارگ ریاست جمهوری برسانند".

 خلیل احمد شهیدزاده، عضو دیگر مجلس افغانستان  تأکید کرد؛ سران حکومت تنها به فکر قدرت و پرکردن جیب های خود هستند و توجهی به مردم ندارند.

 محمد عارف رحمانی، عضو مجلس از حکومت خواست که "مسوولان خاطی و خائنی که سبب و زمینه ساز وقوع چنین حملات تروریستی در امن ترین نقطه کابل می‌شوند شناسایی و دستگیر کند.

 محمدنذیر احمدزی، معاون دوم مجلس افغانستان  به نهادهای امنیتی هشدار داد و گفت: باید در تامین امنیت  کوشا باشند وگرنه رأی اعتماد خود را پس می گیریم.

در حمله تروریستی روز چهارشنبه در منطقه وزیراکبرخان  کابل حدود یکصد نفر جان باختند و چهارصد نفر دیگر نیز زخمی شدند.

گروه طالبان دست داشتن در این حمله را رد کرده و داعش مسئولیت آن را به عهده گرفته است.

کلیدواژه