گزارش / درخواست مردم و نمایندگان شورای ولایتی هرات از علمای افغان برای واکنش به حادثه تروریستی کابل
(last modified Thu, 01 Jun 2017 13:04:07 GMT )
جوزا 11, 1396 17:34 Asia/Kabul

حمله‌ی تروریستی روز گذشته در کابل که صدها تن از شهروندان این ولایت را به خاک و خون کشید، موجی از وحشت و خشم را در بین مردم بوجود آورده‌ است.

اینجا در هرات نیز نمایندگان مردم در شورای ولایتی هلات ،حمله‌ی تروریستی کابل را شدیدا محکوم کرده و از علما و روحانیون خواستند تا در برابر این فاجعه واکنش نشان دهند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،«سیدعظیم کبرزانی» عضو شورای ولایتی هرات علما را چراغ راه مردم دانست  و تصریح کرد: در چنین شرایطی این روحانیون و به گزارش خبرنگار رادیو دری، علما هستند که باید با پیروی از دستورات دین در این باره ابراز نظر کنند و راهنمای مسلمانان باشند.

شهروندان هرات نیز این عمل تروریستان را غیراسلامی و غیرانسانی دانسته در تجمعی اعتراضی در مقابل دفتر کار والی هرات از دولت افغانستان خواستند تا جلو فعالیت‌های تروریستی در کشور را بگیرد.

مردم معترض تنها محکوم کردن این اعمال را کافی ندانسته و تاکید کردند: این بار نخست نیست که دشمنان مردم افغانستان با چنین اقداماتی هزاران خانواده را داغ‌دار کرده‌است و اگر دولت در این باره تصمیم جدی نگیرد آخرین بار نیز نخواهد بود.

در همین حال مسئولان محلی در هرات نیز ضمن محکوم کردن این حمله‌ی تروریستی تاکید کردند: مبارزه‌ی پیگیر دولت علیه گروه‌های تروریستی در افغانستان به شدت ادامه خواهد داشت.

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات گفت: تروریستان با این اقدامشان که در نتیجه‌ی آن صدها فرد غیرنظامی افغان کشته و زخمی شدند، نشان دادند که هیچ باوری به دین و آموزه‌های اسلامی ندارند.

در عین حال از ولایت غور در غرب افغانستان نیز خبر می‌رسد که ده‌ها شهروند این ولایت اعم از فعالان مدنی ، بانوان وجوانان در یک راهپیمایی خیابانی حمله ‌ی تروریستی روز گذشته در کابل را با شدیدترین الفاظ نکوهش کردند.
آنان رهبران حکومت وحدت ملی و نهادهای امنیتی را نسبت به حفظ جان ومال مردم مسئول دانسته و ضمن متهم کردن آنان به  بی کفایتی خواستار استعفای آنان شدند.

این شهروند غوری،  طالبان ، گروه داعش ،شبکه حقانی وحامیان این سه گروه تروریستی را دشمنان قسم خورده مردم افغانستان دانسته و از جامعه جهانی خواستار نابودی کامل لانه های آنان در هرنقطه‌ای از جهان شدند.
در 2 سال اخیر چندین بار نقاط مختلفی از پایتخت افغانستان مورد حملات تروریستی قرار گرفته‌است که هربار این حملات، ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته که عمدتا افراد غیرنظامی قربانی آن شدند.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.