جوزا 13, 1396 13:36 Asia/Kabul
  • حضور معاون وزیر امورخارجه ایران در نشست «روند کابل»

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، گفت‌: «ابراهیم رحیم پور» معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع این وزارتخانه، به نمایندگی ایران در نشست «روند کابل» شرکت می کند.

«بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری افغان (آوا) در تهران، افزود: ایران با توجه به اهمیتی که به صلح ثبات و امنیت افغانستان قائل است، در سطح بسیار خوبی در دور جدید نشست «روند کابل» شرکت خواهد کرد.

«بهرام قاسمی»، ابرازامیدواری کرد: نشست روند صلح کابل، به تقویت دولت وحدت ملی، همدلی میان تمامی گروه‌های افغان ، صلح، ثبات، امنیت و مبارزه با تروریسم در افغانستان منجر شود.

وی تصریح کرد: حمله تروریستی اخیر در کابل که منجر به کشته و زخمی شدن صدها تن شد، نشان داد که باید بدون هیچ‌گونه مماشات، سهل‌انگاری و سیاسی‌کاری، در مقابله و سرکوب تروریسم تلاش کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین مردم افغانستان را در شرایط کنونی به خویشتن‌داری، هوشیاری در شناخت دوست از دشمن و کانون‌های پیدا و پنهان تروریسم دعوت کرد.

دور جدید نشست بین المللی «روند کابل» سه شنبه 6 ژوئن در کابل برگزار می شود.

قرار است این نشست با حضور مقام ها و نمایندگان بیش از ۲۵ کشور و سازمان های بین‌المللی برگزار و در خصوص روند صلح در افغانستان و هماهنگی در مبارزه با تروریسم گفتگو شود.

 

کلیدواژه