جوزا 13, 1396 13:37 Asia/Kabul
  • بیانیه دانشگاه مذاهب اسلامی در محکومیت حادثه تروریستی در افغانستان

دانشگاه مذاهب اسلامی در بیانیه‎ای انفجار تروریستی در کابل و کشته و مجروح شدن مردم مظلوم و مسلمان افغانستان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ دانشگاه مذاهب اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد: انفجار خودروی انتحاری در ماه مبارک رمضان، در میان مسلمانان روزه دار افغانستان حاکیست که جنایتکاران تکفیری بیش از هر زمان دیگری زوال و نابودی خود را احساس می‎کنند و جان فشانی های رزمندگان جبهه مقاومت در سوریه و عراق ناقوس مرگ را برای این جریانات تکفیری به ویژه گروه تروریستی داعش به صدا درآورده است.

این بیانیه افزود: بی تردید گروه تروریستی داعش، مزدور آمریکا و اسرائیل در طرح اسلام هراسی و اختلاف افکنی میان شیعه و سنی است و جنایت آنها در روز چهارشنبه خونین کابل، ماهیت ضد اسلامی و ضد انسانی جریانات تکفیری و حمایت های مالی و تجهیزاتی اربابان غربی- عربی از جریانات تکفیری و ایجاد تفر قه میان امت اسلامی را آشکار کرده است.

در این بیانیه با توصیه به مسلمانان به حفظ وحدت اسلامی و مقابله همه علمای مذاهب اسلامی با خشونت، درگیری و افراطی‌گری و تفرقه آمده است: تلاش همه دولت‎های اسلامی برای تقویت استقرار صلح، ثبات و امنیت در افغانستان به ویژه همزمان با برگزاری نشست بین المللی صلح افغانستان از جمله مسائل راهبردی است که می تواند برسیاست‌های نادرست و مداخله جویانه برخی کشورهای منطقه‌ و فرامنطقه‎ای‌ از جمله آمریکا در مسائل افغانستان پایان دهد.

انفجار تروریستی صبح چهارشنبه در منطقه دیپلمات نشین کابل حدود 100کشته و 500 زخمی برجا گذاشت. گروه تروریستی داعش مسوولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.

 

کلیدواژه