جوزا 17, 1396 10:42 Asia/Kabul
  • پیروزی ملی پوشان فوتبال افغانستان در برابر مالدیو

تیم ملی فوتبال افغانستان در مسابقه ای دوستانه، تیم ملی مالدیو را ۲-۱ شکست داد.

به گزارش رادیو دری به نقل از آوا در این رقابت که به منظور آمادگی و همآهنگ شدن ملی پوشان افغانستان برای  راهیابی به جام ملت های آسیا تدارک دیده شده بود، حسن امین و امید پوپلزی کسانی بودند که دروازه تیم مالدیو را در نیمه های اول و دوم بازی باز کردند. 

حسن امین یک توپ را که تصور می شد به خارج میدان رفته است با یک ضربۀ غافلگیر کننده از یک زاویۀ تنگ وارد دروازۀ مالدیو کرد و نتیجه را ۱-۰ ساخت؛ اما، در دقیقۀ ۴۱ مسابقه ، اسد علی، بازیکن مالدیف گل تساوی تیمش را به ثمر رسانید. 

گل دوم افغانستان در دقیقۀ ۶۱ بازی پس از آن وارد دروازه حریف شد که مهاجم تیم ملی  با یک درآمد زیبا نفوذی توپ را به محوطۀ جزای دروازه بان مالدیو پاس داد و امیدپوپلزی گل آسانی را وارد دروازه کرد و نتیجه را ۲-۱ ساخت. 

در ۲۰ دقیقۀ نیمۀ دوم بازی، توپ تقریباً ۸۰ درصد در کنترل سفیدپوشان افغانستان بود و با وجود تلاش های فراوان و ایجاد خطر در محوطۀ جزای تیم مالدیو، هیچ توپی وارد دروازه نشد و ۹۰ دقیقه بازی با همان نتیجۀ ۲-۱ پایان یافت.

 قرار است تیم ملی افغانستان سه شنبۀ آینده ۲۳ جوزا، در سلسله رقابت های راهیابی به جام ملت های آسیا، به مصاف کمبودیا برود.

 در این بازیها تیم ملی افغانستان که با کمبودیا، ویتنام و اردن هم گروه می باشد  در نخستین رقابت این دور با ویتنام، در تاجیکستان به نتیجۀ ۱-۱ دست یافتند.