جوزا 17, 1396 16:24 Asia/Kabul

ولایت هرات در غرب افغانستان یکی از ولایاتی محسوب می‌شد که امنیت نسبی درآن حاکم بود و ساکنین این شهر نسبت به سایر نقاط افغانستان در آن احساس امنیت داشتند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، رویداد خونین روز گذشته در هرات بار دیگر نگرانی و وحشت را در بین ساکنین ولایت هرات ایجاد کرده و اثرات منفی روحی و روانی زیادی را بر مردم وارد کرده‌است.

هدف انفجار روز گذشته تعدادی از علما و روحانیون غرب افغانستان بود.

در این رویداد تروریستی که 11 کشته و 18 زخمی بر جای گذاشت، دستکم 2 تن از علمای سرشناس شهر هرات شهید و 4 تن دیگر زخمی شدند.

معمولا روزهای سه شنبه هرهفته شورای عمومی علما و روحانیون غرب افغانستان در مقر این شورا در مسجدجامع شهر هرات بر گزار می‌شود.

دقیقا در جاییکه روز گذشته مواد منفجره‌ بسته بندی شده بر بدنه‌ی یک موتور سیکلت منفجر شد.

«مهدی حدید» رییس کمیته‌ی امنیتی شورای ولایتی هرات در گفت‌وگو با رادیودری رویداهای تروریستی کابل و هرات را کار دشمنان مردم افغانستان دانست و این اعمال را کاملا مغایر با آموزه‌های دینی دانست.

حدید تاکید کرد: کسانیکه اقدام به چنین اعمال تروریستی می‌کنند از دین و آیین اسلامی دور و بی خبر هستند.

حدید با ابراز نگرانی از اینکه تا کنون مشخص نیست که چه فرد و یا گروهی در پی رویداد تروریستی روز گذشته در هرات می‌باشد، تصریح کرد: طالبان مسئولیت این واقعه را نپذیرفتند و این نگرانی‌ها را به دلیل اینکه چه اتفاقی در افغانستان در حال وقوع است مردم و مسئولان را به شدت نگران کرده‌است.

وی از بدتر شدن وضعیت امنیتی در سایر نقاط افغانستان نیز هشدار داد.

مسئول کمیته‌ی امنیتی شورای ولایتی هرات با تاکید بر اینکه اگرچه مسئولیت نهادهای امنیتی از جمله اداره‌ی امیت ملی، پلیس، ارتش و ادارات اطلاعاتی ولایت هرات است تا از فعالیت‌های تروریستی جلوگیری کنند، اما گفت: دولت افغانستان در شرایط کنونی نیاز شدید به همکاری‌های مردم دارد و این مردم هستند که می‌توانند با گزارش موارد مشکوک نیروهای دولتی را در شناسایی و بازداشت عاملان حوادث تروریستی کمک کنند.

در همین حال  رییس شورای نظامی ولایت هرات خواهان تجهیزوتقویت بیشتر نیروهای پولیس درسطح ولایت هرات شد.
«محمد آصف رحیمی» دردیداربا «مراد علی مراد» معین ارشد امور امنیتی وزارت امور داخله که به هدف افزایش هماهنگی بین نیروهای امنیتی در زون غرب، به ولایت هرات سفر کرده است ضمن تحسین  از رشادت‌های نیروهای امنیتی تاکید کرد: نیروهای امنیتی بخصوص پولیس ملی نیازمند تجهیز وتسلیح بیشترهستند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش محمدی موجود است.
 

 

کلیدواژه