جوزا 18, 1396 15:23 Asia/Kabul
  • مجمع علمای افغانستان خواهان برخورد قانونی حکومت با مسوولان امنیتی شد

مجمع علمای افغانستان حوادث امنیتی اخیر در کشور را غیر قابل توجیه خوانده و از کمیسیون حقیقت‌یاب در پیوند به این رویدادها می‌خواهند که هر چه زودتر نتایج بررسی‌های خود را اعلام کند.

به گزارش رادیو دری به نقل از جمهور،مجمع علمای افغانستان امروز پنج شنبه ( ۱۸ جوزا ) در یک نشست خبری در کابل در پیوند به رویداهای امنیتی اخیر در افغانستان واکنش نشان داده و آنرا غیر قابل توجه خواند.

هرچند شماری زیادی از رهبران سیاسی و شهروندان افغانستان دلایل افزایش حملات تروریستی و ناامنی های اخیر در این کشور را بی‌کفایتی و سهل انگاری رهبری نهادهای امنیتی دانسته و خواهان برکناری آنان شده اند.

اما مولوی عطاالله فیضانی عضو مجمع علمای افغانستان حملات تروریستی اخیر در افغانستان را ناروا خوانده می‌گوید که متهم ساختن و دست داشتن رهبری نهادهای امنیتی و مشاور شورای امنیت ملی افغانستان قبل از اثبات اتهام‌ها بر آنان خلاف اصول شرعی و قانون اساسی این کشور است.

رییس جمهور افغانستان نیز در پیوند به حملات تروریستی در کابل، افزایش ناامنی‌ها و اتهام وارده بر مسوولان نهادهای امنیتی برای بررسی عوامل آن یک کمیسیون حقیقت یاب تعیین کرده است.

همزمان با این ، مولوی فیضانی خواهان برخورد قانونی حکومت افغانستان با مسوولان امنیتی شده  و گفت:"ما خواهان نتیجه گیری هرچه عاجل تیم حقیقت یاب تعیین شده در موضوع از سوی رییس جمهور افغانستان هستیم و با افراد مسوول باید برخورد قانونی صورت گرفته و طبق قانون مجازات شود".

اعضای مجمع علمای افغانستان افزودند که مظاهره مسالمت آمیز حق هر شهروند افغان است ولی ایجاد خیمه‌ها در مسیر جاده‌های شهر کابل سبب مشکلات برای مردم شده است.

آنان از تظاهرکنندگان می‌خواهند تا مشکلات و خواسته‌های شان را از طریق گفتگو و مذاکره به پیش ببرند.

اعضای مجمع علمای افغانستان از حکومت افغانستان نیز می‌خواهد که هر چه سریعتر در ادارات و صفوف امنیتی اصلاحات انجام داده و به مردم برای تامین امنیت شان اطمینان دهد.

مجمع علمای افغانستان پس از آن در مورد حملات تروریستی اخیر واکنش نشان داده و آنرا ناروا می‌خواند که گروه‌های تروریستی نیز تحت نام دین اسلام دست به انجام چنین حملات می‌زنند.