جوزا 20, 1396 08:18 Asia/Kabul
  • آمادگی پکن برای برگزاری نشست سه جانبه افغانستان پاکستان و چین

رئیس جمهوری چین در دیدار رئیس جمهوری افغانستان در آستانه (پایتخت قزاقستان) از آمادگی پکن برای برگزاری نشست سه جانبه بین افغانستان، پاکستان و چین خبر داد.

به گزارش ایرنا ، "شی جین پینگ" رئیس جمهوری چین روز جمعه در دیدار "محمد اشرف غنی " رئیس جمهوری افغانستان در آستانه  با اعلام آمادگی کشورش برای برگزاری نشست سه جانبه افغانستان - چین و پاکستان در پکن گفت ،افغانستان در خط نخست مبارزه با تروریسم جهانی قرارداردوباید هماهنگی و تشریک مساعی بیشتر منطقه ای و بین المللی جهت نابودی و مبارزه با تروریسم  شکل گیرد.

رئیس جمهوری چین افزود ، پکن آماده است ، افغانستان را در زمینه  وسایل مورد نیاز نیروهای امنیتی و دفاعی و همچنین تجهیزات ضد تروریستی ، مجهز کند .

"محمد اشرف غنی "نیز در این دیدار با اشاره به حملات تروریستی در افغاستان گفت،لازم است کشورهای منطقه و جهان برای مهار و نابودی تروریسم یک راهبرد واحد اتخاذ کنند.

رئیس جمهوری افغانستان تصریح کرد ، دولت کابل آمادۀ مذاکره  با طالبان و صلح با پاکستان است  و این موضوع در نشست اخیر روند کابل نیز مطرح شد، اما در این زمینه تعهد قوی بین المللی و همکاری منطقه ای لازم است.

 

کلیدواژه