اشرف غنی: کابل خواهان اصلاحات در مأموریت هیئت سازمان ملل در افغانستان است
(last modified Thu, 15 Jun 2017 03:54:39 GMT )
جوزا 25, 1396 08:24 Asia/Kabul
  •  اشرف غنی: کابل خواهان  اصلاحات در مأموریت هیئت سازمان ملل در افغانستان است

رئیس جمهور افغانستان روز چهارشنبه در دیدار با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در کابل بر انجام اصلاحات در مأموریت هیئت سازمان ملل در افغانستان تأکید و خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود طی شش ماه آینده در این زمینه شاهد نتایج مثبت باشیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اشرف غنی با اشاره به‌ خطر تروریسم و سازمان‌های جنایی تروریستی فرامنطقه‌ای که کشورهای منطقه و جهان را تهدید می‌کنند گفت: حوادث  تروریستی اخیر در افغانستان به‌ خصوص در کابل، صبر مردم  این کشور را به اتمام رسانده است.

دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار، ضمن ابراز همدری با دولت و مردم افغانستان به دلیل حملات تروریستی اخیر در این کشور از  جمله در کابل خاطر نشان کرد، تروریسم دشمن مشترک بشریت است.

«آنتونیو گوترش» تصریح کرد،  سازمان ملل متحد از برنامه‌های دولت افغانستان در راستای تأمین صلح و ثبات و همچنین اصلاحات در نهادهای حکومتی، حمایت می‌ کند.

دو طرف  در این دیدار همچنین درباره موضوعات مختلف، به‌ویژه صلح، ثبات، امنیت، مبارزه با تروریسم و مسایل منطقه‌ای و مورد علاقه بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر کارشناسان معتقدند، سازمان ملل متحد در طول سال های گذشته در انجام وظایفش در افغانستان ناتوان بوده و بیشتر در جهت اهداف خاص کشورهای قدرتمند عمل کرده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد در سفری اعلام نشده روز چهارشنبه وارد کابل پایتخت افغانستان شد.

این نخستین سفر آنتونیو گوترش  به افغانستان است.

 

کلیدواژه