جوزا 26, 1396 13:56 Asia/Kabul
  • تلفات افراد ملکی و نیروهای امنیت در ولایات لغمان و ننگرهار

در اثر برخورد یک ماین کنار جاده ای به یک موتر در ولایت لغمان 4 نفر از افراد ملکی کشته شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، سرحدی خواک سخنگوی والی لغمان امروز جمعه گفت یک ماین کنار جاده ای که از سوی مخالفان دولت در مسیر جاده مهترلام به النیگار جاسازی شده بود بر یک موترانفجار نمود که در نتیجه ای آن چهار تن افراد ملکی کشته شدند.

تا اکنون شخص و یا گروه مخالف دولت مسوولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است.

لغمان در شرق افغانستان ولایتی است که این چنین حملاتی در آن بیشتر صورت می گیرد.

از سوی دیگر عطا الله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار میگوید در نتیجه منارعه لفظی در بازار ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار بین یکی از سران قومی و یک فرمانده پولیس محلی  تیر اندازی از جانب طرفین بر یک دیگر صورت گرفت که در نتیجه ای ان بشمول دولت خان فرمانده پولیس محلی ، سه تن پولیس محلی دیگرکشته و یک تن از جانب ملک نواب کشته شده و شخص ملک نواب زخم برداشته است .

وۍ گفت ، اداره ولایتی، هیاتی را برای انجام  تحقیقات در خصوص این رویداد به منطقه فرستاده است .

سخنگوی والی ننگرهار همچنین گفت ، در نتیجه  عملیاتی که از روز گذشته بر علیه گروه داعش در ولسوالی چپرهار این ولایت راه اندازی شده است ، ولسوالی چپرهار بطور کلی از وجود داعش پاکسازی شده است .

به گفته موصوف اکنون نیروهای عملیات کننده به سمت ولسوالی پجیراگام در حرکت هستند وبزودی ان ولسوالی نیز از وجود  داعش وطالبان پاکسازی شده و نیروهای امنیتی به مناطق توره بوره خواهند رسید .

سخنگوی والی ننگرهار در مورد تلفات وارده به افراد ملکی و نیروهای امنیتی توضیحاتی ارایه نکرد.

گروه داعش نیز تا اکنون در این مورد واکنشی نشان نداده است .

افراد مسلح گروه داعش روز گذشته از طریق ولسوالی ده بالا وارد ولسوالی چپرهار شده و در چند ساعت تمامی مناطق این  ولسوالی که در حاکمیت دولتی قرار نداشت را به تصرف خود درآوردند.

این ولسوالی در فاصله ای بیست کیلومتری جنوب شهر جلال اباد موقعیت دارد. مسوولان اداره ولایتی ننگرهار میگویند که پوسته های جدیدی در مسیر راه رفت وآمد گروه داعش ایجاد میکنند.

بر اساس این گزارش نزدیک به دوهزار خانواده از ولسوالیهای چپرهار پجیرگام وخوگیانی ولایت ننگرهار در نتیجه درگیریها و ترس از گروه داعش مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

سخنگوی والی ننگرهار می افزاید، یک هیت از اداره ریاست امورمهاجرین واداره آمادگی با حوادث طبیعی ،مامور شده اند تا تعداد دقیق این خانواده ها را برای دریافت کمک های عاجل  تعیین  نمایند.