جوزا 28, 1396 11:05 Asia/Kabul
  • اشرف غنی: تظاهرات قانونی حق مردم افغانستان است

«محمد اشرف غنی» رییس جمهور افغانستان در دیدار با هیات اداری مجلس نمایندگان گفت: تظاهرات قانونی، حق شهروندان کشور است، اما ایجاد سد معبر و مزاحمت برای مردم قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس،«محمد اشرف غنی»  رییس جمهور افغانستان در دیدار با هیات اداری مجلس نمایندگان گفت: تظاهرات قانونی، حق شهروندان کشور است، اما ایجاد سد معبر و مزاحمت برای مردم قابل قبول نیست.

در این دیدار که در آن  «عبدالله عبدالله» رییس اجراییه دولت وحدت ملی نیز حضور داشت، هیات اداری مجلس نمایندگان در مورد خیمه‌های تحصن در شهر کابل گفتند که تظاهرات قانونی حق هر شهروند کشور است، اما وجود خیمه‌ها مشکلات فراوانی را برای مردم به وجود آورده و باید به این مشکل  خاتمه داده شود.

هیات اداری مجلس نمایندگان خاطرنشان کردند که ما در کنار دولت  وحدت ملی در زمینه اجرای قانون در کشور، قرار داریم.

در این دیدار اشرف غنی گفت: تظاهرات قانونی، حق شهروندان کشور است، اما سد معبر و ایجاد مزاحمت برای مردم پذیرفتنی نیست.

وی افزود: در چند روز گذشته در دیدارهای که با اقشار مختلف مردم در ارگ داشت، آنها از وجود خیمه‌ها در خیابان‌ها و ایجاد سد معبر شکایت داشتند و تاجران و کسبه نیز خسارات زیادی را متحمل شده اند.

در پایان این دیدار، هیات اداری مجلس نمایندگان افغانستان، گفتند که همراه با نمایندگان کابل در شورای ملی و اعضای شورای ولایتی کابل، با معترضان دیدار و در زمینه حل این مشکل با آنها صحبت خواهند کرد.

کلیدواژه