نگرانی تاجران و سرمایه‌گذاران هرات از افزایش ناامنی ها در این ولایت
(last modified 1396-03-29T08:01:04+00:00 )
جوزا 29, 1396 12:31 Asia/Kabul

افزایش روز افزون نا امنی، ترور و سرقت‌های مسلحانه این بار تاجران و سرمایه‌گذاران هرات را بیشتر از هر کس دیگری نگران کرده و از مسئولان امنیتی خواستند تا راه چاره‌ ای برای مهار این ناامنی ها جستجو کنند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،اتاق تجارت و صنایع ولایت هرات مسئولان رده اول امنیتی این ولایت را به منظور گفت‌وگو برای  تامین امنیت به این مرکز فراخواندند و در سخنرانی‌هایی نیروهای امنیتی را در جلوگیری از حوادث ترور و سرقت ناتوان خواندند.

آنان در این گردهمایی اعتراضی گفتند: وجود فساد اداری در بخش‌های مختلف دستگاه‌های امنیتی باعث شده تا هر روز دامنه‌ی ترور و سرقت‌های مسلحانه در شهر هرات گسترده تر شود.

سعد خطیبی، رییس اتاق تجارت ولایت هرات با بیان اینکه آمار سرقت‌ها و ترورهای رو به رشد در این ولایت صدای اعتراض مردم و بخصوص کسبه کاران و تاجران را بالا کرده‌است، گفت: از این وضعیت بوجود آمده خشمگین و ناراضی هستند و مسئولان امنیتی نیز به این قضایا بی توجه می‌باشند.

وی که در جمع ده‌ها تن از تجار و صاحبان مشاغل در اتاق بازرگانی هرات صحبت می‌کرد از نابسامانی‌های اخیر در این ولایت سخت انتقاد کرد.

عبدالودود فیض زاده و توریالی غوثی، 2 تن از بازرگانان هرات نیز که از این وضعیت به ستوه آمده بودند از نا هماهنگی‌ها در بین حوزه‌های امنیتی پلیس انتقاد کرده تاکید کردند، مسئولان حوزه‌های 15گانه‌ی امنیتی در شهر هرات مسئولیت پذیر نیستند.

از سوی دیگر شورای ولایتی هرات نسبت به افزایش بی پیشینه‌ی نا امنی و سرقت‌های مسلحانه آن هم در روز روشن واکنش نشان داده‌است.

کامران علی‌زایی، رییس این شورا ضمن بیان اینکه بخش‌های استخباراتی و کشفی ادارات امنیتی در خصوص مهار این قضایا ضعیف عمل کردند، اظهار داشت: برنامه ریزی دقیقی به دلیل مبارزه با جرایم جنایی و تامین امنیت در نواحی شهری وجود ندارد و نیروهای امنیتی نیز توان شناسایی و بازداشت گروه‌های سارق مسلح را ندارد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

 

 

کلیدواژه