حمله گروهی طالبان به ولسوالی های ماورایی کوکچه تخار با شکست مواجه شد
(last modified 1396-03-31T09:59:26+00:00 )
جوزا 31, 1396 14:29 Asia/Kabul

گروه طالبان دو روز پیش بالای ولسوالی خواجه غار، خواجه بهاوالدین و درقد تخار یورش بردند که پس از درگیری های شدید افراد این گروه با تحمل تلفات سنیگن مجبوربه عقب نشینی شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، افراد طالبان در آغازین مرحله یورش شان موفق شدند بیش از ده پاسگاه نیروهای امنیتی را به کنترل خود بگیرند، اما با رسیدن نیروهای تازه نفس ارتش نبرد به نفع نیروهای دولتی به پایان رسید.

پولیس روز گذشته اعلام کرد که روستاهای از دست رفته در ولسوالی خواجه بهاوالدین و خواجه غار را نیروهای امنیتی پس گرفته اند، اما درگیری شب گذشته به شدت در ولسوالی درقد جریان داشت و حتی طالبان بخش هایی از شهر درقد را گرفته بود و بازار این ولسوالی میدان نبرد میان دوطرف بود.

خلیل اسیر سخنگوی پولیس تخار میگوید حملات گروه  طالبان در تمامی ولسوالی های ماورایی کوکچه با شکست مواجه شد.

سخنگوی پولیس تخار میگوید طالبان با این حملات شان میخواستند بخش های از ولسوالی های ماورایی کوکچه که زمین های حاصل خیز دارد تصرف کنند و با گرفتن عشر و زکات از مردم بخشی از مصارف شان را تامین کنند.

یک امنیتی در تخار میگوید بخش از در آمد طالبان از طریق جمع آوری عشر از مردم تامین می شود، امسال نیز طالبان از باشند گان ولسوالی ینگی قلعه، خواجه بهاوالدین و درقد عشر گرفته اند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان عرفان برزگر موجود است.

 

کلیدواژه