سرطان 07, 1396 16:47 Asia/Kabul
  • دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با رئیس جمهور افغانستان

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با رئیس جمهور افغانستان دیدار و درباره موضوعات مختلف گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا ، جنرال  " جوزف دانفورد"  Joseph Dunford روز چهارشنبه در دیدار با اشرف غنی  در کابل  در باره  راهبرد جدید نظامی واشنگتن در قبال کابل بحث و تبادل نظر کرد.هدف از سفر این مقام بلند پایه نظامی امریکا به کابل بررسی راهبرد جدید نظامی واشنگتن درقبال افغانستان اعلام شده است .

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز دوشنبه وارد کابل شده است .

پیش از دانفورد ، جیمز ماتیس James Mattis  وزیر دفاع و مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز به کابل سفر کرده و با مقام های افغانستان  در باره راهبرد جدید واشنگتن در قبال این کشور جنگ زده  گفت وگو کرده بودند .

گفتنی است وزارت دفاع امریکا درصدد اعزام حدود پنج هزار نظامی جدید  به افغانستان به بهانه ادامه مبارزه با طالبان و گروه تروریستی داعش در این کشور است.هم اکنون حدود ده هزار نظامی امریکایی در مناطق مختلف افغانستان مستقر هستند .

طالبان در قبال اعزام نیروی جدید امریکا به افغانستان واکنش نشان داده و اعلام کرده است که اعزام این نیروها جنگ را تشدید خواهد کرد.

مقامات و نمایندگان مجلس و شخصیتهای سیاسی و مذهبی افغانستان بارها تاکید کرده اند که راهبرد نظامی امریکا در جنگ  این کشور شکست خورده است وادامه حضور نظامیان امریکا در افغانستان به ناامنی در این کشور دامن میزند .

 

 

 

کلیدواژه