سرطان 10, 1396 07:51 Asia/Kabul
  •  استقبال عبدالله عبدالله از تصمیم ناتو برای افزایش نیرو در افغانستان

رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان از تصمیم سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای افزایش نیرو در افغانستان استقبال کرد و گفت این افزایش نیرو حاکی از جدی‌تر شدن فرایند مبارزه با تروریسم در این کشور خواهد بود.

به گزارش ایرنا؛ «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان روز جمعه در صفحه اجتماعی خود نوشت تصمیم وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو در حمایت از مردم و حکومت افغانستان برای مبارزه با تروریسم جهانی، یک بار دیگر اراده جدی متحدان بین المللی افغانستان را به نمایش گذاشت.

نشست وزیران دفاع کشورهای عضو «ناتو» روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته در بروکسل، پایتخت بلژیک برگزار شد؛ نشست روز پنجشنبه به موضوع افغانستان اختصاص داشت.

«ینس استولتنبرگ» Jens Stoltenberg دبیرکل ناتو در نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل گفت 28 کشور عضو ناتو برای اعزام نظامیان خود به افغانستان تمایل دارند، اما 15 کشور آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده‌اند.

تصمیم ناتو برای افزایش نیرو در افغانستان درحالی است که ناامنی در این کشور، ریشه خارجی دارد. بیشتر کارشناسان افغان معتقدند صرفا افزایش نیروهای خارجی در افغانستان به تقویت امنیت منجر نخواهد شد و اراده واقعی در مبارزه با تروریسم پیش شرط امنیت پایدار در افغانستان است.

 

کلیدواژه