حکمتیار: اجازه تضعیف حکومت افغانستان را به کسی نمی‌دهیم
(last modified 1396-04-10T03:32:03+00:00 )
سرطان 10, 1396 08:02 Asia/Kabul
  •  حکمتیار: اجازه تضعیف حکومت افغانستان را به کسی نمی‌دهیم

رهبر حزب اسلامی افغانستان، تضعیف حکومت وحدت ملی این کشور را خط قرمز خود اعلام کرد.

به گزارش ایرنا؛ «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی افغانستان روز جمعه پس از انتشار خبر اعلام موجودیت «شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان»، اعلام کرد: به احدی اجازه تضعیف حکومت افغانستان و تشدید هرج و مرج را نخواهد داد و استوار مقابل آن خواهد ایستاد.

رهبر حزب اسلامی افغانستان گفت: این حزب از هر طرح و اقدامی که باعث اصلاح و تقویت نظام و برقراری امنیت و عدالت در افغانستان شود، به طور جدی حمایت می‌کند.

«شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان»، متشکل از احزاب «جمعیت اسلامی» به رهبری «صلاح الدین ربانی»، «جنبش ملی – اسلامی»، به رهبری «عبدالرشید دوستم»، و «وحدت اسلامی»، به رهبری «محمد محقق»، اعلام موجودیت کرده است.

«شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان» در نخستین گام اعلام کرد برای جلوگیری از فروپاشی نظام و هرج و مرج سیاسی در کشور به زودی نشستی با حضور جریان‌های همسو برای تصمیم‌های مقتضی برگزار خواهد کرد.

«شاه حسین مرتضوی»، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به دنبال اعلام موجودیت «شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان» اظهار کرد: طرح مناسب می‌تواند به عبور از مشکلات کمک کند، اما نسخه‌های کهنه، شفابخش نیست.

 

کلیدواژه