سرطان 16, 1396 10:13 Asia/Kabul
  •  نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل:شورای امنیت، طالبان را تروریست بداند

نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل  از شورای امنیت این نهاد بین المللی خواست طالبان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ،«محمود صیقل» دیروز در نشست شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک  تاکید کرد این  شورا باید  تعریف مشخصی از کشورهای حامی تروریسم داشته باشد و طالبان نیز در فهرست گروه‌های تروریستی قرار گیرد.

نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل همچنین  ، پاکستان را به انجام حملات تروریستی در کشورش متهم کرد و از جامعه جهانی خواست  برای  منهدم کردن مخفیگاههای   تروریست‌ها در خارج مرزهای افغانستان اقداماتی  انجام دهد.

صیقل خاطرنشان کرد، نتایج تحقیقات افغانستان که اخیرا منتشر شد نشان می‌دهد که حمله 21 جدی گذشته در قندهار در شهر کویته پاکستان طراحی شده بود.

درخواست نماینده دائم افغانستان درسازمان ملل برای قرار دادن نام گروه طالبان در لیست گروه های تروریستی ،با هدف تحت فشار قرار دادن این گروه  برای کنار گذاشتن جنگ در این کشور و پیوستن به روند صلح مطرح شده است.

این درخواست درحالی  است که در دوره حامد کرزی رئیس جمهوری سابق افغانستان،با درخواست وی نام شماری از اعضای ارشد طالبان به منظور ترغیب این گروه برای پیوستن به روند گفتگوهای صلح، از لیست سیاه سا زمان ملل حذف شد.

 

کلیدواژه