افغانستان خواستار همکاری با ایران در زمینه نسخ خطی شد
(last modified 1396-04-18T06:44:16+00:00 )
سرطان 18, 1396 11:14 Asia/Kabul
  • افغانستان خواستار همکاری با ایران در زمینه نسخ خطی شد

رئیس آرشیو ملی افغانستان در دیدار رایزن فرهنگی ایران توسعه همکاری‌های ۲ کشور را در زمینه ترمیم، تصحیح و فهرست نویسی نسخ خطی خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس،خانم نظری، رییس آرشیو ملی افغانستان، ضمن حضور در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل با رضا ملکی، رایزن فرهنگی ایران دیدار کرد.

نظری در این دیدار، از همکاری‌های همه جانبه رایزنی فرهنگی ایران به ویژه اعزام گروه دانش‌افزایی کارکنان آرشیو ملی افغانستان به ایران تشکر کرد.

رییس آرشیو ملی افغانستان افزود: دستاورد آموزشی این دوره برای آرشیو ملی بسیار عالی بود و از تجربیات اساتید ایرانی بسیار استفاده کردیم.

وی، ضمن ارائه فهرستی از نیازمندی‌های آرشیو ملی افغانستان ، به وجود آثار زیادی در این آرشیو ملی برای ترمیم، تصحیح و فهرست نویسی اشاره کرد و ادامه همکاری‌ها را در این زمینه خواستار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی ایران آمادگی این نمایندگی فرهنگی برای برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی با حضور اساتید برجسته ایرانی در حوزه ترمیم نسخ خطی و فهرست نویسی برای حفظ سرمایه‌های فرهنگی مشترک را اعلام کرد.

کلیدواژه