سرطان 21, 1396 10:44 Asia/Kabul
  •  آموزش پیشگیری از خطرات ماین به دو میلیون تبعه افغان در ایران

نماینده پروژه پیش آگاهی از خطرات ماین در خراسان رضوی (شمال شرق ایران) گفت: دو میلیون و 100 نفر از اتباع افغان ، تاکنون آموزش های پیشگیری از خطرات مین را فراگرفته اند.

به گزارش رادیو دری، «غلامرضا فیاضی» نماینده پروژه پیش آگاهی از خطرات ماین در خراسان رضوی روز چهارشنبه در حاشیه دومین کارگاه آموزشی مدرسان آگاهی از خطرات مین جمعیت هلال احمر ایران در مشهد افزود: خراسان رضوی این آموزشها را به اتباع خارجی ارائه می دهد و این آموزش ها در گذرگاه مرزی دوغارون شهرستان تایباد به افرادی که قصد خروج از ایران به افغانستان را دارند ارائه می شود.

فیاضی تصریح کرد: با توجه به سابقه جنگ در افغانستان و وجود خطرات ماین، این آموزش ها به اتباع افغان ارائه می شود تا این افراد در بازگشت به کشور خود بتوانند از هرگونه مشکل و آسیب در این زمینه برای خود و دیگر هموطنانشان جلوگیری کنند.

وی همچنین گفت: ارائه آموزش های پیشگیری از خطرات ماین از سوی کمیته بین المللی صلیب سرخ به کشورهای مختلف از جمله ایران داده می شود.

مقامات سازمان ملل بارها از خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهجویان خارجی به ویژه افغان قدردانی کرده‌اند. پناهندگان افغان همانند مردم ایران از همه مزایا از جمله استفاده از مدارس، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها برخوردار هستند.

 

کلیدواژه