سرطان 21, 1396 15:53 Asia/Kabul
  • جلسه ویژه امنیتی برای بررسی امنیت ولایت‌های شمال افغانستان برگزار شد

جلسه ویژه امنیتی برای بررسی امنیت ولایت‌های شمال افغانستان با حضور محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس،جلسه ویژه امنیتی برای بررسی امنیت ولایت‌های شمال افغانستان با حضور «محمد اشرف غنی» رییس جمهور افغانستان در ارگ برگزار شد.

این جلسه وضعیت امنیتی ولایت‌های شمالی و شمال شرقی تخار، قندوز و فاریاب و نیز ولایت ارزگان را بررسی و تصمیم‌هایی جدید را به منظور تغییر امنیت در این ولایت‌ها اتخاذ شد.

در این جلسه «معصوم استانکزی» رییس عمومی امنیت ملی، «حنیف اتمر» مشاور شورای امنیت ملی، ژنرال «مراد علی مراد» معاون ارشد امنیتی وزارت افغانستان و دیگر مقام‌های مهم امنیتی شرکت داشتند.

به نقل از اطلاعیه ریاست جمهوری افغانستان، در این جلسه  نیروهای مرزی پاکستان در امتداد خط دیورند نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

این جلسه ویژه امنیتی درحالی به منظور بررسی وضعیت امنیتی ولایت‌های شمالی و شمالی شرقی افغانستان برگزار و سرپرست وزارت دفاع و «مراد علی مراد» به قندوز سفر کردند و وضعیت تهدیدهای امنیتی از سوی طالبان و سایر گروه‌های شورشی در این ولایت را از نزدیک بررسی کردند.

این اواخر تحرکات طالبان در ولایت قندوز بیشتر شده است. ساکنان و مسئولان امنیتی این ولایت هشدار داده بودند که اگر به وضعیت امینتی این ولایت توجه نشود به دست طالبان سقوط می‌کند.

کلیدواژه