سرطان 25, 1396 11:45 Asia/Kabul

مسئولان محلی در ولایت فراه در غرب افغانستان با تاکید بر اینکه مخالفان دولت در این ولایت اقدام به کشتار افراد غیرنظامی کرده‌اند، گفته‌اند: گروه‌های تروریستی توان مقابله با نیروهای امنیتی را ندارند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، «گلبهار مجاهد» آمر امنیت فرماندهی پلیس فراه با بیان اینکه نیروهای امنیتی و دفاعی این ولایت از توان نظامی خوبی برخوردار هستند، گفت: در عملیات‌های متعددی که به دلیل تامین امنیت در بخش‌های مختلف فراه راه اندازی شده ضربات کوبنده‌ای بر طالبان وارد شده و بسیاری از مواضعشان را نیز از دست دادند.

مجاهد با اشاره به اینکه هرازگاهی که طالبان نتوانند در برابر نیروهای امنیتی مقاومت کنند افراد غیرنظامی را مورد حمله قرار داده و منازل مسکونی را گلوله باران می‌کنند، افزود: طالبان مسلح دشمنان صلح و آرامش مردم افغانستان هستند و از هر وسیله‌ی ممکن به دلیل بد امن کردن مناطق مختلف این کشور استفاده می‌کنند.

این مقام امنیتی ولایت فراه با اشاره به تیرباران افراد غیرنظامی در مسیر شاه‌راه، تصریح کرد: طالبان با چنین اقداماتی سعی در ایجاد وحشت در بین مردم دارند.

آمر امنیت فرماندهی پلیس فراه خاطرنشان کرد: در برابر این اقدامات دشمنان مردم افغانستان بی تفاوت نخواهند بود و بزودی عملیات‌های پاکسازی را در بخش‌های مختلف که احتمال حضور نیروهای طالبان در آنجا باشد را راه اندازی خواهند کرد.

وی به برخی گفته‌ها اشاره کرد که گویا نیروهای امنیتی در برابر این حوادث بی توجه هستند و افزود: نیروهای مسلح ولایت فراه بدون فوت وقت در هرجاییکه نیروهای مخالف دولت اقدام به ایجاد نا امنی کردند، حضور یافته و با آنان درگیر شده‌است که هربار به تفنگداران مخالف دولت تلفات و خساراتی نیز به بار آمده‌است.

این مقام نظامی فراه به نبردهای اخیر در ولسوالی بالابوک نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این درگیری 3 تن از سربازان پلیس جراحت برداشتند که قابل نگرانی نیست اما به افراد گروه طالبان تلفات زیادی وارد شده‌است.

وی به تجهیزات نظامی، نیروهای کافی و آموزش‌های لازم به سربازان پلیس اشاره کرد که باعث شده تلفات نیروهای امنیتی در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته باشد.

ولایت فراه در غرب افغانستان که هم مرز با جمهوری اسلامی ایران است طی ماه‌های گذشته در محراق توجه مخالفان مسلح دولت بود.

این ولایت بارها صحنه‌ی نبردهای خونینی در میان سربازان امنیتی و افراد تفنگدار گروه طالبان بوده‌است.

سال گذشته بیش از 200 تن از نیروهای طالبان در ولسوالی‌های مختلف این ولایت در نبردهای میان گروهی طالبان و هم چنان عملیات‌های نظامی دولتی کشته و زخمی شدند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

کلیدواژه