سرطان 25, 1396 17:41 Asia/Kabul

مقامات افغان در ولایت هلمند در جنوب افغانستان میگویند که  عملیات قوای افغان برای آزاد سازی ولسوالی ناوه این ولایت در اشغال طالبان ادامه دارد و در این عملیات دهها نفر از طالبان مسلح کشته و زخمی شده اند و قوای افغان حدود ده کیلو متر در این ولسوالی پیشروی کرده اند.

دفتر سخنگوی والی هلمند امروز به رادیو دری خبر داد که این عملیات از صبح دیروز به ایننسو ادامه دارد و قوای افغان طی آن مناطق لوی‌ کلی، مأموریت عینک، سپینه‌گوته و دوراهی فضل‌الدین را تصرف کرده‌اند.

مسوولان افغان میگویند که  نیروهای امنیتی هم‌اکنون در حال پیش‌روی درولسوالی ناوه هستند و این عملیات از سوی نیروهای هوایی حمایت قاطع نیزپشتی‌بانی می‌شود.

به گفتۀ معاون قول اردوی 215 میوند، طالبان تمام راه را ماین فرش کرده‌اند و نیروهای امنیتی با پاک‌کردن مسیر، پیش‌روی می‌کنند و تاکنون بیش از یکصد و پنجاه بمب و مین طالبان پاکسازی و خنثی گردیده است.

دفتر والی هلمند با صدور بیانیه ای امروز خبر داد که در این عملیات ۱۸نفر از طالبان کشته و ۱۵ نفر هم زخمی شده اند.

این بیانیه تنها کشته شدن یک سرباز افغان و زخمی شدن چهار سرباز دیگر را در این عملیات تایید می کند.

ولسوالی ناوه در 23 کیلومتری لشکرگاه، مرکز هلمند قرار دارد.

جنگ در ولایت های همجوار هلمند در ارزگان و زابل هم میان قوای افغان وطالبان مسلح ادامه دارد.

گزارش های اخیر از ولایت ارزگان حاکی از آن است که در یک حمله هوایی دراین ولایت پنج غیرنظامی افغان کشته و تعدادی هم زخمی شده اند.

 گل اسلام سیال سخنگوی والی زابل  امروز خبر داد که درعملیات قوای افغان در این ولایت سی و نه  نفر از نیروهای طالبان کشته و زخمی شده اند.

جنگ در جنوب افغانستان در این اواخر بار دیگری شدت گرفته است.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان عزیز زاهد موجود است.