رئیس نهضت اسلامی افغانستان :گروه‌های تکفیری طرح جدید رژیم صهیونیستی برای بی‌ثباتی کشورهای اسلام است
(last modified 1396-04-26T09:48:38+00:00 )
سرطان 26, 1396 14:18 Asia/Kabul
  • رئیس نهضت اسلامی افغانستان :گروه‌های تکفیری طرح جدید رژیم صهیونیستی برای بی‌ثباتی کشورهای اسلام است

رئیس نهضت اسلامی افغانستان اظهار داشت: طرح قبلی اسرائیل نتیجه‌بخش نبوده و اکنون با تغییر، طرح دیگری را تحت عنوان «گروه‌های تکفیری» برای بحران‌آفرینی در خاور میانه و جهان اسلام آغاز کرده است.

به گزارش رادیو دری، «محمدمختار مفلح» رئیس نهضت اسلامی افغانستان در نشست خبری تحت عنوان «قبله اول مسلمین در سکوت غریبانه» که از سوی این نهاد برگزار شده بود، گفت: رژیم صهیونیستی به هیچ دین و آیینی وابسته نبوده و در تلاش نابودی مسجد الاقصا است.

مفلح با بیان اینکه افغانستانی‌ها با توجه به مشکلات، فراتر از مرز‌ها فکر کنند، افزود: حدود 6 دهه است که مردم فلسطین به جرم مسلمان بودن به خاک و خون کشیده می‌شوند.

فلسطین برای همه ادیان مقدس است

وی با تأکید بر اینکه از آرمان‌های مردم فلسطین و شعائر الله دفاع کنیم، تصریح کرد: نخستین قبله مسلمانان برای همه ادیان مقدس است، زیرا پیروان سایر ادیان نیز در این سرزمین زندگی می‌کنند.

رئیس نهضت اسلامی افغانستان با اشاره به بسته بودن درب‌های مسجدالاقصا از سوی رژیم اشغالگر قدس، آن را محکوم کرد و اظهار داشت: این عمل اسرائیلی‌ها غیر انسانی بوده و در تلاش نابودی این مکان مقدس هستند.

رژیم صهیونیستی عامل ایجاد مشکلات در جهان اسلام

مختار مفلح گفت: مشکلات جهان اسلام ریشه در اشغال فلسطین دارد، زیرا بقای رژیم اسرائیل در گرو اشغال فلسطین و ایجاد تنش در کشور‌های اسلامی است.

مفلح  با امیدواری از آزادی  فلسطین افزود: رژیم صهیونیستی عامل بحران آفرینی در خاور میانه و همکاری با گروه‌های تکفیری نیز است، اما امیدواریم که فلسطین آزاد خواهد شد و کشور‌های اسلامی به صلح دائمی دست خواهند یافت.

گروه‌های تکفیری طرح جدید رژیم صهیونیستی

وی برخی کشور‌های عربی را کمک کننده مالی رژیم اسرائیل خواند و تصریح کرد: طرح قبلی اسرائیل نتیجه‌بخش نبود و اکنون با تغییر، طرح دیگری را تحت عنوان «گروه‌های تکفیری» برای بحران‌آفرینی در خاور میانه و جهان اسلام آغاز کرده است.

رئیس نهضت اسلامی افغانستان در پایان سخنان خود با بیان اینکه ما در کنار مردم فلسطین می‌ایستیم، اظهار داشت: جهان اسلام باید سکوت شکسته و در برابر اشغالگران ایستادگی کنند.