سرطان 27, 1396 11:54 Asia/Kabul
  • تکذیب وقوع تیراندازی در محل سکونت معاون دوم رئیس اجراییه دولت افغانستان

پس از آنکه وزارت امور داخله افغانستان کشته شدن یک عروس و زخمی شدن چند همراه اش را در نزدیکی منزل محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی از سوی محافظان وی تایید کرد، اکنون دفتر معاون دوم ریاست اجرایی با نشر اعلامیه ای این گزارش ها را به شدت رد کرده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، در این اعلامیه آمده است که "ساعت یک نیمه شب، به تاریخ ۲۵ سرطان کاروان عروسی که در میان آن افراد مسلح غیر مسئول نیز وجود داشته اند، از محل عروسی تا نزدیکی اقامتگاه استاد حاجی محمد محقق معاون ریاست اجرائیه تیراندازی کردند که باعث برهم زدن اوضاع امنیت منطقه شد.
بر اساس این اعلامیه، این افراد مسلح غیر مسئول تیر اندازی شان را در نزدیکی خانه استاد محقق افزایش دادند و بسوی پوسته امنیتی نیز شلیک کرده اند. 

در همین حال مردم محل میگویند تا هنوز معلوم نیست که این مقتول در اثر گلوله کدام طرف، جان باخته است.

همچنان در اعلامیه ای که از سوی دفتر معاون دوم ریاست اجرایی به نشر رسیده گفته شده است که این قضیه در شبکه‌های خبری و اجتماعی به شکل نادرست خبر ساز شده است و قضاوت زود هنگام در مورد آن قبل از موقع بوده و باعث تشویش اذهان عمومی میگردد.

بصیر مجاهد سخنگوی فرماندهی کابل در این باره  به رادیو دری گفت؛ کاروانی از موترهایی که از عروسی برآمده بودند و به طرف خانه شان می رفتند در نزدیکی خانه آقای محقق، فیرهای شادیانه کردند که در نتیجه ۱ تن به شمول عروس کشته و چهار تن دیگر زخم برداشتند.

مجاهد میگوید که تا اکنون مشخص نیست که این دو فرد توسط چی کسی کشته شده اند و تحقیقات در این خصوص جریان دارد.