سرطان 28, 1396 15:34 Asia/Kabul

مسئولان محلی در ولایت غور در غرب افغانستان می گویند، 3 طرح سازندگی به ارزش بیش از 17 میلیون افغانی در ولایت غور تهداب گذاری شده‌است.

«عبدالحی خطیبی» سخنگوی والی غور به خبرنگار رادیودری گفت: این طرح‌های اقتصادی شامل احداث 6 بند آب گردان، ایجاد دیوارهای استنادی، کانال‌های متعدد آبیاری و ایجاد نخستین شرکت تولید لبنیات در این ولایت کوهستانی است.

خطیبی با اشاره بر اینکه ولایت غور از جمله ولایت‌هایی است که تا کنون مورد بی مهری مسئولان دولتی قرار گرفته تاکید کرد: این طرح‌ها قرار است در غور ایجاد شود که امید می‌رود دها تن از مردم این ولایت به کار و شغل دسترسی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه 2 طرح سازندگی آبیاری و بندهای آبگردان در روستاهایی "اخته خانه و صادق علی" فیروزکوه  ایجاد خواهد شد، گفت: این 2 پروژه بازسازی از بودجه وزارت احیا و انکشاف دهات به هزینه 11 میلیون و 979 هزار افغانی ساخته می‌شود.بنا به گفته‌ی وی  با تکمیل شدن این دو طرح بیش از 22 هزار جریب زمین زراعتی آبیاری و بیش از 800 خانواده از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

این مقام محلی غور ضمن اینکه از دولت مرکزی خواست تا به دلیل توسعه اقتصادی و ایجاد پروژه‌های عام‌المنفعه در غور بیشتر توجه داشته باشد اظهار داشت: یکی دیگر از این پروژه ها  نخستین فابریکه تولید لبنیات در فیروز کوه است که قرار است تا 5 ماه آینده کار آن تکمیل و به بهره‌برداری سپرده شود.

خطیبی تصریح کرد: این فابریکه تولید لبنیات، به ارزش 5 میلیون و 700 هزار افغانی در این ولایت  تهداب گذاری شده  که قرار است تا اوایل زمستان سال جاری کار ساختمان سازی آن در 3 مرحله تکمیل شود.

سخنگوی والی غور خاطرنشان کرد: پس از تکمیل شدن ساخت و ساز این شرکت تولیدی، لبنیات مورد نیازمردم این ولایت با ارزانترین قیمت به دسترس آنان قرار خواهد گرفت.

خطیبی ضمن اینکه ساخت و ساز نخستین فابریکه تولید لبنیات از سوی وزارت زراعت و مالداری غور را کار تشویقی برای کشاورزان و دامداران این ولایت محروم دانست، از شرکت سازنده این فابریکه خواست تا در میعاد معین کار این پروژه را به اتمام برساند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.