سرطان 31, 1396 14:45 Asia/Kabul

مسئولان امنیتی در ولایت هرات می‌گویند: به دلیل تامین امنیت بیشتر در ولسوالی ناآرام شیندند نیروهای بیشتر نظامی به این منطقه اعزام شده و عملیات‌های وسیعی به منظور پاکسازی این ولسوالی از حضور طالبان راه اندازی خواهد شد.

«عبدالروف احمدی» سخنگوی پلیس غرب افغانستان در گفت و گو با رادیودری از تلاش دولت برای تحکیم صلح و ثبات بیشتر در جنوب هرات خبر داد و اظهار داشت: شیندند بزودی به 5 واحد اداری کوچکتر تقسیم خواهد شد و نیروهای بیشتر امنیتی در این ولسوالی‌ها جابجا می‌شوند.

احمدی بااشاره بر اینکه در درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان که نیمه های شب گذشته در ولسوالی شیندند هراتبوقوع پیوست تاکنون 22 تن از مخالفان مسلح دولت کشته و 2 تن دیگرشان زخمی شدند، گفت: این تلفات سنگین زمانی بر طالبان وارد شده که نیروهای امنیتی در حال انجام عملیات پاکسازی در بخش‌های از شیندند هستند.

سخنگوس پلیس غرب افغانستان با تاکید بر اینکه این عملیات نظامی از سه روز قبل در مناطق "چشمه" و "تل افغان" ولسوالی شیندند راه اندازی شده و تا نابودی کامل طالبان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در جمع کشته شدگان طالبان، چندین فرمانده مشهورشان از جمله مولوی حقانی هم دیده شده است.

این مقام امنیتی هرات هم چنین تایید کرد یک کشته و هفت زخمی از نیروهای امنیتی، نتیجه این درگیری‌ها بوده است.احمدی به مین گذاری های گروه طالبان در هنگام عقب نشینی نیز نگاهی داشت و افزود: اگرچه پلیس و نیروهای ویژه ارتش بسیاری از مین‌های کارگذاری شده را شناسایی و خنثی کرده‌اند اما در جریان این عملیات 3 تن از افراد غیرنظامی که در نزدیکی محل درگیری‌ها حضور داشتند، به دلیل انفجار مین کارگذاری شده طالبان، کشته شدند.

در همین حال  وب سایت منسوب به امارت اسلامی، وابسته به گروه طالبان، خبری منتشر کرده که در آن آمار تلفات نیروهای دولتی 6 کشته و 5 زخمی گفته شده‌است.خبرنامه امارت اسلامی هم‌چنان نوشته که در این رویارویی مسلحانه مقادیری مهمات سربازان پلیس به دست طالبان افتاده و دو تانک آنان نیز منهدم شده‌است.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.