کشته و زخمی شدن بیش از 50 مخالف مسلح دولت در ولایت های فراه و غور
(last modified 1396-04-31T10:39:11+00:00 )
سرطان 31, 1396 15:09 Asia/Kabul

در نبردهای 24 ساعت گذشته در ولایت‌های فراه و غور در غرب افغانستان دستکم 36 تن از مخالفان مسلح دولت کشته و 16 تن دیگر زخمی شدند.

مسئولان محلی در این ولایات بااشاره بر اینکه نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به تفنگداران مخالف دولت اجازه فعالیت‌های ضد دولتی را نخواهند داد گفته‌اند: طالبان سعی دارند تا باانجام حملات سازماندهی شده در غرب کشور امنیت را مختل و در بین مردم وحشت ایجاد کنند.

«عبدالحی خطیبی» سخنگوی والی غور در گفت‌وگو با رادیودری  از سرکوب طالبان در ولسوالی پسابند خبر داده و افزود: در این نبرد 34 تن از افراد وابسته به طالبان کشته و زخمی شدند.

خطیبی ضمن بیان اینکه نیروهای امنیتی دراین ولایت کوهستانی از آمادگی‌های خوبی برای مقابله با طالبان و گروه های تروریستی برخوردار هستند، تصریح کرد: طالبان توان مقابله با قوای امنیتی را ندارند و به دلیل ایجاد ناامنی شبانه تلاش‌های بی ثمری را در بخش‌هایی از این ولایت انجام می‌دهند که همواره با شکست روبرو بوده است.

خطیبی اظهار داشت: طالبان و مفکوره های تروریستی در بین مردم این ولایت جایگاهی ندارد و به همین دلیل گروه های مسلح مخالف نمی توانند پایگاه مستحکمی برای خود در بخش‌های مختلف غور ایجاد کنند.

سخنگوی والی غور گفت:  طالبان از چند روز قبل قصد حمله به مناطقی از ولسوالی پسابند را داشتند که شب گذشته این حمله را به قصد تصرف 2 پاسگاه "مدیرا" و "جنگ جا" انجام دادند.
اگر چه نیروهای طالبان تا کنون در خصوص نبردهای ولایت غور اظهار نظری نکرده‌اند اما این مقام محلی  زخمی شدن پنج تن از نیروهای امنیتی دراین نبردها را تایید کرده است.

بر اساس یک خبر دیگر زدو خورد مسلحانه در ولایت فراه در همسایگی هرات دستکم 27 کشته و زخمی بر نیروهای امنیتی و طالبان وارد کرده‌است.
«ناصرمهری»سخنگوی والی فراه  به رادیودری گفت: در این نبرد که روز گذشته درولسوالی‌های پشت‌کو و شیب‌کوه این ولایت میان پلیس و طالبان روی داده است، تلفات سنگینی به نیروهای مخالف مسلح دولت وارد شده و مجبور به عقب نشینی شدند.

این مقام محلی فراه خاطرنشان کرد: در این درگیری 6 تن از نظامیان دولت افغانستان کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند.

وی هم چنان از وارد شدن تلفات به گروه طالبان دراین رویارویی مسلحانه خبر داده افزود: 18 تن از مهاجمان مسلح طالبان نیز کشته و زخمی شدند.

مهری  با بیان اینکه در این اواخر تحرکات مخالفان دولت به دلیل تصرف بخش‌هایی ازفراه بیشتر شده، افزود: مقام‌های محلی در این منطقه از افغانستان نیز تصمیم گرفتند تا عملیات‌های وسیعی را به منظور سرکوب طالبان  در ولسوالیهای مختلف فراه روی دست گیرند که نتیجه بخش بوده و افراد تفنگدار وابسته به گروه های تروریستی با تحمل تلفاتی مناطقی را که در اختیار داشتند رها کرده و متواری شوند.

سخنگوی والی فراه با بیان اینکه هم اکنون اوضاع در محل درگیری آرام است تصریح کرد: نیروهای بیشتر نظامی به منطقه فرستاده شده و در حال تامین امنیت هستند.

این روزها تحرکات نظامی نیروهای مخالف مسلح دولت در ولایت‌های غرب افغانستان افزایش یافته و موجی از نگرانی ها را در بین ساکنین این منطقه از کشور ایجاد کرده است.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.