اسد 01, 1396 13:05 Asia/Kabul
  • امضای قرارداد اتصال راه‌آهن ایران به افغانستان در تهران

قرارداد نهایی اتصال راه‌آهن ایران به افغانستان در تهران به امضای مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و رئیس راه آهن افغانستان رسید.

بر اساس قرارداد همکاری که روز یکشنبه به امضای «سعید محمدزاده» مدیرعامل شرکت راه‌آهن ایران و «محمد یما شمس» رئیس راه آهن افغانستان رسید، تا اوائل اوت 2017 راه آهن دو کشور به یکدیگر متصل خواهد شد.

همچنین بر اساس این قرارداد، ایران و افغانستان در ساخت قطعات سوم و چهارم راه آهن خواف - هرات تلاش بیشتری خواهند کرد و به‌زودی اولین قطار باری بین دو کشور تردد خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ایران در مراسم امضای این قرارداد همکاری با اشاره به اینکه کار ساخت قطعه سوم راه آهن خواف - هرات به طول بیش از 60 کیلومتر به سرعت در ایران درحال اجرا است، ابراز امیدواری کرد: افغانستان نیز بتواند به کمک پیمانکاران ایرانی خود، هرچه سریعتر قطعه چهارم پروژه را به اتمام برساند.

محمدزاده گفت: توسعه راه آهن در ایران و افغانستان سبب امنیت و همکاری بیشتر و رشد و تعالی اقتصادی همه کشورهای مرتبط خواهد شد.

«محمد یما شمس» رئیس راه آهن افغانستان نیز با اشاره به همکاری‌های کشورش و ایران در زمینه‌های مختلف گفت: همکاری دو کشور با توجه به اشتراک‌های فرهنگی و تاریخی، می‌تواند ثبات و امنیت منطقه را افزایش دهد.

 

کلیدواژه