کشته و زخمی شدن 80  تن از طالبان مسلح در ولسوالی شیندند
(last modified Tue, 25 Jul 2017 06:19:51 GMT )
اسد 03, 1396 10:49 Asia/Kabul

مسئولان محلی  در ولایت هرات از کشته و زخمی شدن 80  تن از طالبان مسلح در ولسوالی شیندند ولایت هرات خبر داده و تاکید کردند، گروه طالبان در این عملیات نظامی نیروهای  امنیتی بیشترین تلفات را متحمل شده و در حال فرار از منطقه هستند.

جیلانی فرهاد در گفت و گو با رادیو دری، راه اندای عملیات نیروهای امنیتی ودفاعی درولسوالی شیندند که سبب شکست افراد مسلح وابسته  به طالبان شده است را مهم و ارزشمند توصیف کرد و افزود، طالبان قصد داشتند با حمله‌ی چند صدنفری خود اوضاع را در شیندند مختل و بخش‌های از  این ولسوالی را به تصرفشان درآورند که شکست سنگینی را متحمل شدند.

فرهاد با بیان اینکه دراین نبرد طالبان مسلح مجبور شدند ازقریه های  دولورگ، ،چشمه و سملان عقب نشینی کنند؛ تصریح کرد، حملات هدفمند نیروهای امنیتی و دفاعی ولایت هرات  شامل  نیروهای کوماندو،قطعات خاص وپلیس باعث کشته شدن 43 تن ازطالبان مسلح  و زخمی شدن 36 تن  دیگر از آنان  شده است.

این مقام  محلی هرات با اشاره بر اینکه ملا نجیب فرمانده‌ جنگ وولسوال نظامی طالبان نیز در این درگیری هابه شدت زخمی شده است، گفت، ازآغازعملیات تا اکنون  چندین فرمانده سرشناس طالبان از جمله ملاعباس حقانی درین ولسوالی دردرگیری با نیروهای امنیتی نیز کشته شدند.

سخنگوی والی هرات اظهار داشت ، با اجرای این عملیات نظامی ،تهدیدات موجود در مناطق مختلف از بین رفته و طالبان مسلح  درحال فرار به ولایت‌های همجوارهستند.

فرهاد به کشته شدن بیش از 150 تن از طالبان مسلح در نبردهای چند روز گذشته در شیندند نگاهی داشت و گفت، درجریان این نبردها تا کنون 6 فرد غیرنظامی  ازجمله سه کودک نیز کشته شدند.

این مقام محلی هرات هم چنین تایید کرد 1 تن از نیروهای امنیتی در این زدوخوردهای مسلحانه کشته و 7 تن دیگر زخمی شده اند.

عملیات مشترک نیروهای امنیتی ودفاعی با حمایت اطلاعاتی بخش های کشفی 10 روز است که آغاز شده است.

راه اندازی این عملیات نظامی در پی تجمع شمارقابل توجهی ازجنگجویان طالب ازولایات همجوار با هدف تصرف پاسگاه های نیروهای امنیتی بوده‌ است.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی از هرات موجود است.