حمله طالبان به ولایت پروان در شمال کابل
(last modified Thu, 27 Jul 2017 10:27:10 GMT )
اسد 05, 1396 14:57 Asia/Kabul
  • حمله طالبان به ولایت پروان در شمال کابل

مقام های محلی در ولایت «پروان» در شمال کابل از شدت گرفتن درگیری ها بین گروه طالبان و نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی «سیاه گرد» در این ولایت خبر دادند.

به گزارش خبرگزای تسنیم، مقام های محلی در ولایت «پروان» در شمال کابل همچنین اعلام کردند،در این درگیری ها اعضای گروه طالبان با تجهیزات فراوان به مناطقی در شهرستان سیاه گرد حمله کرده است و شماری از نیروهای ارتش افغانستان در این حمله کشته شدند.

به گفته "نور آقا سامی" ولسوال سیاه گرد،حمله گرو ه طالبان همچنن موجب مسدود شدن بزرگراه کابل به بامیان شده است.

طالبان از روز گذشته حملات شدیدی را به ولسوالی "وانت‌وایگل" ولایت "نورستان" در شرق افغانستان آغاز کرده است.

پس از تشدید حملات گروه طالبان به ویژه در مرکز و شمال افغانستان و در پی سقوط ولسوالی های تیوره در ولایت غور و کوهستانات در ولایت  سرپل، مقامات امنیتی این کشور از سقوط ولسوالی لولاش در استان فاریاب خبر دادند.

هفته گذشته هم درحمله طالبان به دو ولسوالی در ولایت  فاریاب افغانستان، دوازده روستا و چهار پاسگاه پلیس به تصرف این گروه درآمد.

گروه طالبان همچنین در ولایت  های هرات، هلمند، بدخشان و بغلان در حال نبرد شدید با نظامیان افغانستان هستند که  در این حملات دهها تن از طرفین وغیرنظامیان کشته  شده اند.

گسترش ناامنی ها در شهرهای مختلف افغانستان توسط گروه طالبان و سقوط برخی شهرها و روستاها در این کشور موجب نگرانی شدید مردم افغانستان شده است.

 

کلیدواژه