اسد 10, 1396 15:06 Asia/Kabul
  • برگزاری محفل نورانی انس با قران کریم در جلال اباد

محقل نورانی قران کریم که از سوی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران مقیم در جلال اباد برگزار شده بود علاوه بر تواشیخ و علمای دینی اراکین اداره ولایتی ننگرهار تعداد از قاریان و حافظان بین المللی جمهوری اسلامی ایران نیز شرکت داشتند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، حسینی کار دار بخش فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران مقیم در جلال اباد گفت  این اولین بار است که  برنامه ای برای اشنایی تواشیخ و حافظان دو کشور برادر ومسلمان در ولایت ننگرهار برگزار می شود.

وی گفت هدف از برگزاری این محفل این است که قاریان و حافظان حوزه شرق افغانستان تشویق شوند با حافظان قرآن جمهوری اسلامی ایران اشنایی بیشتر حاصل نمایند .

Image Caption

 

اسرار الله مراد عضو شورای ولایتی ننگرهار در سخنرانی اش برگزاری همچو محافل را برای وحدت و نزدیکی روابط بین دو کشور مهم خواند و افزود ما خواهان تحکیم روابط در عرصه های مختلف با کشور دوست وبرادر جمهوری اسلامی ایران هستیم . مولوی محمدصادق که به نمایندگی از علمای دینی حوزه شرق صحبت می نمود گفت دشمن میخواهد در افغانستان تفرقه بین شیعه و سنی را ایجاد کند اما در طول تاریخ هیچ نمونه ای از اختلاف بین شعیه و سنی وجود ندارد  و ما اطمینان داریم که دشمنان دین خدا و دشمنان دو کشور برادر و مسلمان موفق به عملی شدن این توطئه نخواهند شد.

Image Caption

 

در جریان این محفل حافظان و قاریان جمهوری اسلامی ایران و حوزه شرق افغانستان با تلاوت قران کریم  با صداهای ملکوتی و دل انگیز این محفل را منور کردند.

در پایان یک جلد قران به عنوان هدیه ای گران بها از سوی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران مقیم در جلال اباد توزیع شد.

کلیدواژه