اسد 10, 1396 18:29 Asia/Kabul
  • مشاور امنیت ملی افغانستان با سفیر عراق در کابل دیدار کرد

مشاور امنیت ملی افغانستان پس از حمله انتحاری به سفارت عراق در کابل با «فرزدق زهیرالغلاوی» سفیر این کشور دیدار کرد و گفت که گروه داعش پس از شکست های سخت در «موصل» و «ننگرهار»، برای انتقام جوئی به سفارت عراق در کابل حمله کرد.

به گزارش ایرنا، امنیت ملی افغانستان گفته است که «محمد حنیف اتمر»، شامگاه دوشنبه با سفیر عراق در کابل دیدار کرده است. این دیدار در سفارت مصر در کابل صورت گرفت.سفارت عراق در کابل ساعت حوالی ساعت 11 روز دوشنبه در مرکز پایتخت افغانستان در چهار راه انصاری مورد حمله انتحاری قرار گرفت. 

وزارت کشور افغانستان گفت که ابتدا یک فرد انتحاری خود را در مقابل ورودی سفارت عراق در کابل منفجر کرد و سپس 3 مهاجم مسلح وارد این سفارتخانه شدند، اما با اقدام به موقع نیروهای امنیتی، سفیر عراق و کارکنان آن، به محلی امن انتقال داده شدند.

مشاور امنیت ملی در این دیدار گفت که گروه داعش، شکست های سخت و مرگبار را در استان ننگرهار افغانستان و موصل عراق متقبل شد و پس از این ناکامی های بزرگ، برای انتقام جویی به سفارت عراق در کابل حمله کرد.

محمدحنیف اتمرمشاور امنیت ملی کشورمان در این دیدار مراتب همدردی خود را در مورد حمله بر سفارت عراق ابراز داشت و عراق را کشور دوست و برادر افغانستان خواند.

وی گفت که تروریسم دشمن مشترک تمامی بشریت به خصوص دشمن مردم افغانستان و عراق بوده و نمی خواهد مردمان این دو کشور در صلح و رفاه زنده گی کنند.

 فرزدق زهیرالغلای، اقدام سریع و شجاعانه قوای امنیتی و دفاعی افغان را در نابودسازی تروریستان ستود و گفت که قوای افغان در اسرع وقت، تمامی دیپلمات ها و کارکنان سفارت را نجات دادند و تروریست ها را از بین بردند.