اسد 11, 1396 16:40 Asia/Kabul
  • واکنش شورای علمای شیعه افغانستان به حمله انفجاری به مسجد هرات

شورای علمای شیعه افغانستان در واکنش به حمله انفجاری شامگاه سه شنبه به مسجد «جوادیه» هرات این کشور اعلام کرد که دشمنان این کشور نمی توانند مردم مسلمان افغانستان را به تفرقه مذهبی و قومی سوق دهند.

به گزارش ایرنا، شورای علمای افغانستان روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای افزود که تروریست ها و اربابان خود به دنبال ایجاد تفرقه میان مردم افغانستان هستند، اما با این نوع جنایات و دسیسه ها، نمی توانند وحدت ملی و اخوت اسلامی را در میان مردم فهیم افغانستان از بین ببرند.

شورای علمای شیعه افغانستان، ضمن تقبیح شدید این جنایت هولناک نوشته است که تروریست های جانی با حمله به مسجد و نمازگزاران برای چندمین بار نشان دادند که به هیچ دین و مذهبی پای بند نیستند.

این شورا در بیانیه خود از حکومت وحدت ملی، بویژه نیروهای امنیتی به صورت جدی خواسته است که عاملان این جنایت را شناسایی و به دادگاه معرفی کنند و برای حفظ امنیت اماکن مقدسه بیشتر کوشا باشند.

شورای علمای شیعه افغانستان همچنین از مردم افغانستان ومتولیان اماکن مقدسه نیز خواسته است که در چنین اوضاع و احوالی، برای حفظ امنیت شان بیشتر از پیش هوشیاری به خرج دهند.شامگاه گذشته 2 مهاجم انفجاری به مسجد جوادیه «بکرآباد» هرات حمله کردند که در نتیجه 40 نمازگزار کشته و 64 تن دیگر زخمی شدند، بیمارستان هرات روز چهارشنبه اعلام کرد که وضعیت شماری از زخمی ها نیز وخیم است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

کلیدواژه