اسد 11, 1396 18:31 Asia/Kabul
  • انتقاد حکمتیار از ائتلاف نجات افغانستان و  طالبان

" گلبدین حکمتیار" رهبر حزب اسلامی افغانستان پیوستن طالبان به روند صلح را خواستار شد و از ائتلاف مخالفان دولت نیز انتقاد کرد.

به گزارش تسنیم، " گلبدین حکمتیار" در جمع هوادارنش در کابل خواستار پیوستن طالبان به روند صلح شد و جنگ این گروه علیه نیروهای افغان را نا مشروع و به زیان صلح و ثبات در این کشور دانست.

رهبر حزب اسلامی افغانستان افزود: "کسی که راه جنگ در کشور را پیش می‌گیرد ظالم است، راهش باطل و هدف‌هایش نیزغیرانسانی و شیطانی است".

حکمتیار با انتقاد از تشکیل "ائتلاف شورای عالی نجات افغانستان " گفت: برخی از گروه‌ها از درون، حکومت افغانستان را تضعیف می‌کنند و تلاش دارند روند صلح و آشتی را در کشور به چالش بکشند.

"عطامحمد نور" والی بلخ، "محمد محقق" معاون "عبدالله عبدالله" رییس اجرائی دولت افغانستان و ژنرال "دوستم" معاون اول اشرف غنی "رئیس جمهور افغانستان" اخیرا ائتلافی به عنوان "نجات افغانستان"علیه دولت وحدت ملی این کشور تشکیل داده اند.

رهبر حزب اسلامی افغانستان افزود: "اکنون نظام افغانستان از سوی کسانی تهدید می‌شود که در حکومت شریک هستند. گاهی ائتلاف ایجاد می‌کنند، گاهی تظاهرات برگزار می‌کنند و گاهی نیز در خیابان‌ها چادرهای اعتراض آمیز برپا می‌کنند".

گلبدین حکمتیار که از حامیان دولت محسوب می شود، در حالی از احزاب سیاسی خواست که تشکیلات نظامی خود را منحل کنند که بر اساس قرارداد صلح با حکومت وحدت ملی، اعضای حزب اسلامی به رهبری وی هم باید خلع سلاح شوند.