اسد 14, 1396 16:20 Asia/Kabul
  •  حمله طالبان به چند منطقه تحت کنترل داعش در مرکز افغانستان

مقامات محلی در ولایت «غور» اعلام کردند که طالبان با حمله به چند منطقه تحت کنترل داعش، با افراد وابسته به این گروه درگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، درگیری مجدد بین اعضای طالبان و افراد وابسته به داعش از دو طرف چندین کشته و زخمی برجا گذاشته است.

«اقبال نظامی» سخنگوی پلیس ولایت غور گفت که این درگیری در شهرستان «چارسده» این ولایت رویداد.وی افزود: این درگیری پس از حمله طالبان به چند منطقه تحت نفوذ داعش آغاز شد.

پیش از این نیز، «غلام مصطفی محسنی» فرمانده پلیس ولایت غور در مرکز افغانستان گفته بود، تلاش‌ افراد وابسته به داعش برای ایجاد پایگاه و جذب نیروهای جدید سبب شده تا طالبان با این گروه تروریستی درگیر شود.

خبر دیگر از افغانستان اینکه ،فرماندهی پلیس ولایت لوگر اعلام کرد: براثر درگیری میان نیروهای افغان و افراد طالبان در حومه شهر «پل علم» مرکز ولایت لوگر ، پنج عضو یک خانواده ازجمله دو دختر بچه و دو پسر بچه جان خود را از دست دادند.

این افراد زمانی کشته شدند که طالبان در جریان درگیری با نیروهای امنیتی افغان ، یک خانه را هدف تیراندازی قرار دادند.در این حمله به یک مسجد نیز که نزدیک محل درگیری قرار داشت خسارت وارد شد.

گروه طالبان اخیرا حملات خود را در مناطق مختلف افغانستان تشدید کرده است.

گسترش ناامنی ها در شهرهای مختلف افغانستان از سوی گروه طالبان و سقوط برخی شهرها و روستاها در این کشور موجب نگرانی شدید مردم این کشور شده است.

 

کلیدواژه