اسد 16, 1396 12:18 Asia/Kabul
  • تحقیقات در مورد کشتار مردم سرپل بزودی آغاز می‌شود

ریاست جمهوری افغانستان ضمن محکومیت کشتار مردم منطقه «میرزا اولنگ ولسوالی صیاد» ولایت سرپل گفته است که عاملان این جنایت در هیچ نقطه افغانستان در امان نخواهند ماند.

به گزارش خبرگزاری فارس،ریاست جمهوری افغانستان ضمن محکومیت کشتار مردم منطقه «میرزا اولنگ ولسوالی صیاد» ولایت سرپل گفته است که عاملان این جنایت در هیچ نقطه افغانستان در امان نخواهند ماند.

در اطلاعیه‌ای که توسط ارگ منتشر شد آمده است که تروریست‌های جانی  با کشتار بی‌رحمانه افراد غیرنظامی، زنان و کودکان در شهرستان صیاد ولایت سرپل مردم بی گناه را به خاک و خون کشانیده و به جنایات خود افزودند، که این عمل وحشیانه، نقض صریح حقوق بشری و جنایت جنگی پنداشته می‌شود.

در اطلاعیه ارگ به مردم اطمینان داده شده که رویداد شهرستان صیاد سرپل بررسی شده و عاملان این جنایت در هیچ نقطه افغانستان امان نمانده و به دست قانون سپرده خواهند شد.

اطلاعیه افزود: تروریست‌های جنایتکار در نبرد رو در رو با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، شکست‎های سختی را متقبل و اکنون با تغییر شیوه جنگی می‌کوشند تا افراد غیرنظامی ، زنان، کودکان و اماکن مقدس را هدف قرار دهند.

۲ روز پیش طالبان با حمله بر منطقه میرزا اولنگ شهرستان صیاد ولایت سرپل حدود ۵۰ غیر نظامی را از خانه‌ها بیرون برده و به صورت گروهی تیرباران کردند.