تعیین افراد متخصص در بخش های مختلف ادارات آب و برق ولایت هرات
(last modified 1396-05-16T08:35:29+00:00 )
اسد 16, 1396 13:05 Asia/Kabul

مسئولان وزارت انرژی و آب افغانستان با بیان اینکه این وزارت تصمیم دارد افراد متخصص و کارآزموده را در بخش های مختلف ادارات آب و برق ولایت هرات به دلیل هرچه بهتر شدن خدمات برای مردم تعیین کند، از آغاز این روند خبر دادند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، تلاش ها از مدتی است که آغاز شده و اخیرا ۳۰ تن از مهندسان وزارت انرژی و‌آب کشور که به دلیل ادامه ی تحصیل در مقطع ماستری یا کارشناسی ارشد به کشور تایلند اعزام شده بودند، که از این تعداد ۲۹ تن دوره تحصیل را کامل و مجددا به ولایت هرات باز گشتند.

این افراد در بخش های کلیدی و فنی توانستند ظرف ۲ سال گذشته مهارت ها و تخصص لازم را از اساتید خارجی فرا گیرند.

علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب افغانستان با بیان اینکه  این مهندسان با کمک مالی بانک انکشاف آسیایی به تایلند اعزام شده بودند، گفت: نیاز است تا افراد متخصص در بخش های مختلف این وزارت در کابل و سایر ولایت های افغانستان به دلیل هرچه بهتر شدن ساخت و سازها و اجرایی شدن پروژه های این وزارت استخدام و مشغول به کار شوند.

عثمانی تاکید کرد: این انجینیران افغان که دوره تحصیلی شان را به اتمام رساندند قرار است جای متخصصان خارجی که  هم اکنون با وزارت انرژی و آب همکارهستند را خواهند گرفت.

قرار است تا تعدادی از این انجینیران در پروژه بزرگ سد سلما به کار گرفته شوند.

از سوی دیگر برخی از این دانش آموختگان که اکنون آماده هستند تا از پروژه های مهم انرژی وآب افغانستان نظارت کنند و کارهای اساسی را به دلیل بهبود برق رسانی و توزیع آب انجام دهند، تاکید دارند: طی ۲ سال گذشته از ظرفیت های موجود کمال استفاده را برده و آنچه را که آموخته اند برای شگوفایی افغانستان در خدمت مردم خود خواهند بود.

پیش از این نبود نیروهای متخصص در اداره انرژی و‌آب در کابل و سایر ولایت های افغانستان  بارها به عنوان یکی از نگرانی های مسئولان مطرح بوده است.

بیشترین بخش های تخصصی پروژه های این وزارت هم اکنون در دست متخصصان خارجی است اما اکنون مسئولان تاکید دارند به دلیل  بالابردن  ظرفیت های تخصصی  کارمندان برنامه های مهم و اساسی را روی دست دارند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.