اسد 18, 1396 08:33 Asia/Kabul
  •  اعزام نیروی کمکی ارتش افغانستان به ولایت سرپل

ارتش افغانستان برای بازپس گیری منطقه "میرزا اولنگ" در ولایت سرپل و جلوگیری از قتل عام مردم، نیروهای جدید و کماندوهای ویژه به این ولایت اعزام کرد. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، ژنرال دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد، «کماندوهای نیروی ویژه برای جلوگیری از کشتار مردم  به سرپل اعزام شده اند و  فرماندهان در صحنه نیز همه توان خود را برای آزاد سازی منطقه میرزا اولنگ به کار گرفته اند.

اعزام این نیروها در حالیست که دفتر والی سرپل افغانستان اعلام کرد، صد وپنجاه خانواده در منطقه «میرزا اولنگ» در ولسوالی « صیاد » درمحاصره تروریست ها هستند  و تاکنون بیش از  پنجاه غیر نظامی در این منطقه به طرز فجیعی کشته شد ه اند.

اشرف غنی رئیس‌جمهوری افغانستان هم قتل عام میرزا اولنگ در ولایت سرپل شمال این کشور را جنایات جنگی خواند  و تاکید  کرد نیروهای امنیتی و ارتش افغانستان انتقام قربانیان این فاجعه  را خواهند گرفت  . 

«ظاهر وحدت»  والی سرپل هم  هشدار داد، اگر برای جلوگیری از جنایات تروریست ها دراین  منطقه اقدامی انجام نگیرد ، مهاجمان تمامی غیرنظامیان را خواهند کشت.

منطقه راهبردی « میرزا اولنگ » اوایل هفته به دست گروههای تروریستی سقوط کرد اما گروه طالبان با انتشار بیانیه ای دست داشتن افراد این گروه در کشتار غیرنظامیان را رد کرده است.

 

کلیدواژه