اسد 18, 1396 15:52 Asia/Kabul
  • عملیات بازپس گیری روستای «میرزا اولنگ» سرپل در افغانستان آغاز شد

سخنگوی ارتش در شمال افغانستان اعلام کرد که روز چهارشنبه عملیات بازپس گیری شهرستان «میرزا اولنگ» شهرستان «صیاد» ولایت سرپل آغاز شد. گروه طالبان پس از تصرف این روستا، ده ها تن را کشته است.

به گزارش ایرنا، «جمشید جمشیدی» به رسانه های افغانستان گفت که ژنرال «امان الله مبین» فرمانده لشکر «شاهین» در شمال برای نظارت بر عملات پاکسازی تروریست ها، به منطقه نبرد عزیمت کرده است.

میرزا اولنگ در 14 اسد به دست گروه طالبان سقوط کرد و این گروه پس از تسلط بر این روستا، صدها تن را به گروگان گرفت، اما روز گذشته منابع خبری افغان گزارش دادند که 235 تن از این گروگان ها با میانجیگری بزرگان طوائف و اقوام منطقه، آزاد شده اند.

مقامات محلی سرپل گفته اند که ساکنان روستای میرزا اولنگ از ترس جان خود به کوه ها متواری شده اند و در حال حاضر این روستا خالی از سکنه شده است.پس از انتشار گزارش هائی از قتل عام مردم در این روستا، گروه طالبان با انتشار بیانیه ای، مدعی شد که این گزارش ها، از ناحیه حکومت برای بدنام کردن این گروه صورت گرفته است.

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان نیز روز گذشته قتل عام در میرزا اولنگ را وحشیانه دانست و گفت که وقایع اخیر در افغانستان، از جمله حمله به مسجد جوادیه «هرات»، میرزا اولنگ و شهرستان «تیوره» ولایت «غور» نشان می دهد که ماهیت جنگ در کشور تغییر کرده است.وی تاکید کرد که نیروهای دفاعی و امنیتی، انتقام خون شهدای میرزا اولنگ را از طالبان خواهد گرفت.