تمایل شرکت بلک واتر امریکا برای حضور گسترده در افغانستان
(last modified 1396-05-19T06:13:26+00:00 )
اسد 19, 1396 10:43 Asia/Kabul
  • تمایل شرکت بلک واتر امریکا برای حضور گسترده در افغانستان

رسانه های افغانستان از تمایل یک شرکت امریکایی برای خصوصی سازی جنگ افغانستان خبر دادند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،نهاد خصوصی –امنیتی بلک واتر در حالی که مایل است جنگ افغانستان را خصوصی سازد اما افغانها نقش این شرکت را مایه ناامنی وگسترش جنگ در افغانستان ارزیابی می کنند.

موسس شرکت خصوصی-امنیتی بلک واتر آمریکایی در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی گفته است که این شرکت مایل است که حدود 5 هزار نظامی خصوصی را بجای سربازان امریکایی، برای آموزش و کمک با نیروهای امنیتی به افغانستان بفرستد.

رییس شرکت بلک واتر گفته است که او با استخدام افراد مسلکی، آموزش و مشورت دهی، نیروها را تا سطح لوا انجام می دهد و نیز قوماندهی واحد را در افغانستان ایجاد کند.

 این در حالی است دکتر لطف نظری استاد دانشگاه و آگاه مسایل سیاسی موضوع خصوصی سازی جنگ افغانستان را بخشی از برنامه های سازمان جاسوسی امریکا (سیا ) به هدف توجیه شکست آن کشور در افغانستان ارزیابی می کند و با طرح خصوصی سازی ماموریت نظامی امریکا در افغانستان مخالف است.

البته شرکت بلک واتر، در جنگ عراق نیز به شکل گسترده حضور یافته ن نقش ایفا کرد که نارضایتی ها از عملکرد این شرکت امنیتی همواره وجود داشت.

علاوه از عراق این شرکت در ولایت میدان وردک افغانستان حضور داشت که مردم از نقش وکارکرد آن ناراضی هستند.

مساله خصوصی سازی نظامیان امریکایی در حالی در جنگ افغانستان مطرح شده است که جنگ افغانستان به باور بسیار از آگاهان برای امریکا گلوگیر گردیده و واشگنتن چاره ی بیرون رفت از این جنگ طولانی را تا هنوز در نیافته است.