اسد 20, 1396 10:54 Asia/Kabul
  • ارائه طرح جدید سناتور

به دنبال شکست سیاست های آمریکا در افغانستان، سناتور جمهوری خواه "جان مک کین"، استراتژی جدیدی را برای موفقیت آمریکا در افغانستان پیشنهاد داد.

جان مک کین در این پیشنهاد در مورد افزایش شمار نیروهای مبارزه با تروریسم آمریکا و آزادی عمل آنها در هدف قرار دادن گروه های تروریستی مانند طالبان، داعش و دیگر گروه ها درخواست داده است.

­به گزارش آسوشیتدپرس از واشنگتن، مک کین که ریاست کمیته خدمات نظامی سنا را بر عهده دارد، روز پنجشنبه اعلام کرد ،آمریکا در افغانستان سرگردان شده است به همین دلیل تغییر راهبرد واشنگتن در قبال کابل یک ضرورت است.

مک کین در مورد برنامه خود گفت، زمانی که جلسات مجلس سنا در ماه سپتامبر از سر گرفته شود به دنبال رای گیری در مورد این برنامه خواهد بود.

این سناتور جمهوری خواه به طور عمومی منتقد شکست دولت ترامپ در ایجاد برنامه ای برای کسب موفقیت در افغانستان است. با این وجود دونالد ترامپ بر پیشنهاد پنتاگون در مورد افزایش تعداد نیروهای نظامی آمریکا پافشاری می کند.

به اذعان مسئولان افغان، آمریکا پس از حمله به افغانستان به بهانه نابودی تروریست ها و القاعده و همچنین استمرار حضور نظامی در این کشور، نه تنها نتوانسته امنیت افغانستان را تامین کند، بلکه به عامل اصلی بی ثباتی در افغانستان تبدیل شده است.

 

کلیدواژه