غنی: در انتصاب کارمندان دولتی اصل شایسته‌سالاری اعمال می‌شود
(last modified 1396-05-21T10:59:54+00:00 )
اسد 21, 1396 15:29 Asia/Kabul

رئیس جمهور افغانستان، خطاب به جوانان با بیان اینکه نقش جوانان در ایجاد صلح و تأمین ثبات در افغانستان مهم و سازنده است، گفت: برای کار کردن تنها جوان بودن کافی نیست و وجود فکر جوان برای پیشرفت کشور رکن اساسی است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،«محمد اشرف غنی» رییس جمهور افغانستان  امروز در نشست که به مناسبت روز بین‌المللی جوانان در ارگ برگزار شده بود، خطاب به جوانان گفته است که کسانی که می‌خواهند از شما استفاده کنند و شما را تقسیم کنند،‌ جواب چهل سال تقسیم را بدهند.

غنی در این نشست بر محو فساد و حفظ اتحاد میان مردم افغانستان تأکید کرده و گفته است که تمامی افغان‌ها فاسد نیستند و تنها یک عده‌ محدود می‌خواهند از این مجرا کشور را  برباد دهند.

رییس جمهور افغانستان افزود: برای کار کردن تنها جوان بودن کافی نیست و وجود فکر جوان برای پیشرفت کشور رکن اساسی است، اما من تلاش می‌کنم نسل جوان را در ادارات دولتی وارد کنم.

غنی همچنان می‌گوید نقش جوانان در آوردن صلح و تأمین ثبات در افغانستان مهم و سازنده است.

رییس جمهور افغانستان به جوانان وعده داد که طرح‌های دولت می‌توانند معضل بیکاری جوانان را حل کنند و در انتصابات کارمندان دولتی شفافیت و اصل شایسته سالاری در نظر گرفته می‌شود.

غنی گفت: تا یک ماه دیگر ۸ هزار پست خدمات غیرنظامی اعلام و پروسه‌ آن کاملا شفاف پیش‌خواهد رفت.

رییس جمهور افغانستان در این نشست از جوانان خواست تا برای آینده‌ کشور طرح‌های طولانی مدت داشته باشند و با فساد جدا مبارزه کنند.

وی  در این نشست افغانستان را قلب تپنده‌ آسیا خواند و گفت: دشمنان کشور می‌خواهند ما روی جنگ تمرکز کنیم، ولی ما چند بعدی فکر می‌کنیم و برای رشد افغانستان تلاش می‌کنیم و به هر قمیتی این کشور را می‌سازیم.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که وجود فساد اداری و عدم شایسته سالاری در انتصاب کارمندان دولتی از معضلات جدی سد راه جوانان در افغانستان خوانده می‌شود.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان قریشی موجود است.