کشته و زخمی شدن ده ها تن از نیروهای مخالف مسلح دولت در ولایت فراه
(last modified 1396-05-22T03:35:15+00:00 )
اسد 22, 1396 08:05 Asia/Kabul

عملیات نظامی نیروهای امنیتی در ولایت فراه با کشته و زخمی شدن ده ها تن از نیروهای مخالف مسلح دولت پایان یافت.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،مسئولان امنیتی و محلی دراین منطقه از کشور اعلام کردند: ضربات جبران ناپذیری را بر گروه طالبان وارد کرده و توان مقابله را از آنان گرفته اند.

ناصر مهری سخنگوی والی فراه گفت: از چندی به اینسو گزارش هایی از  حضور و فعالیت نظامی طالبان در بخش های از ولسوالی پشت رود این ولایت وجود داشت و به همین خاطر عملیاتی با حضور نیروهای مشترک امنیتی به دلیل پاکسازی منطقه از حضور تفنگداران مخالف دولت راه اندازی شد.

مهری با اشاره بر اینکه دولت افغانستان هیچ حضور و فعالیت غیرقانونی را در هیچ نقطه ای از کشور تحمل نخواهد کرد، افزود: هم اکنون روستاهای متعددی از این ولسوالی پاکسازی شده و تلفات و خساراتی نیز به طالبان وارد شده است.

این مقام محلی فراه گفت: قرار بود این عملیات نظامی دولتی ۱۵ روز در  این ولایت ادامه داشته باشد اما طی ۴ روز گذشته بیشترین ضربات بر طالبان وارد شده و نیروهای امنیتی دوباره به  قرارگاه های نظامی شان بازگشتند.

از سوی دیگر گلبهار مجاهد آمر امنیت فرماندهی پلیس فراه با بیان اینکه امنیت در مناطق پاکسازی شده بخوبی تامین شده افزود: در این عملیات چند حلقه مین که توسط طالبان در مسیر سرک ها به دلیل حمله انفجاری کارگذاری شده بود نیز کشف و خنثی شد.

مجاهد با تاکید بر اینکه مخالفان دولت در هرجایی از ولایت فراه که قصد برهم زدن امنیت و آرامش مردم را داشته باشند به سرنوشت کشته شدگان این نبردها گرفتار خواهند شد، تصریح کرد: ده ها روستا در عملیات نظامی اخیر از حضور طالبان پاکسازی شده و مردم می توانند با خیالی آسوده به زندگی عادی شان ادامه بدهند.

بر اساس یک خبر دیگر در درگیری نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در ولایت غور در همسایگی ولایت فراه دستکم ۸ تن از مخالفان مسلح دولت کشته و ۶ تن دیگر زخمی شدند.

عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور به رادیودری گفت:  مردم از حضور و فعالیت طالبان در این ولایت راضی نیستند و به همین دلیل در همکاری با دولت افغانستان در عملیات های نظامی علیه طالبان اشتراک کرده و تا کنون به موفقیت های نیز نایل شدند.

وی با بیان اینکه از مدتی به اینسو عملیاتهای مشترک خیزش های مردمی و پلیس به منظور پاکسازی مناطقی در غور آغاز شده و تا به حال ۵ قرارگاه نیروهای طالبان به تصرف مردم در آمده است، گفت: طالبان دیگر در مرکز و ولسوالی های این ولایت جایی برای ماندن ندارند و مجبور هستند به روند صلح تسلیم شوند و یا در نبردها از بین خواهند رفت.

سخنگوی والی غور با اشاره بر اینکه قوای هوایی نیز از این عملیات مشترک مردم و نیروهای امنیتی حمایت می کند، تصریح کرد: طالبان مسلح به قصد تصرف پاسگاه های امنیتی به مرکز ولسوالی چهارسده حمله کرده بودند که این حمله آنان با مقاومت روبرو شد و نیروهای مخالف دولت به تحمل تلفات و خساراتی مجبور به عقب نشینی شدند.

خطیبی با بیان اینکه در این نبردها یک تن از نیروهای خیزش مردمی به اصابت گلوله به قتل رسیده است، افزود:  ۳ روز است که این درگیری ها در منطقه بندخفک ولسوالی چهارسده آغاز شده و تا کنون ادامه دارد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.