اسد 22, 1396 17:16 Asia/Kabul

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در فرمانی ویس احمد برمک را به عنوان نامزد وزیر وزارت امور داخله این‌ کشور معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، این فرمان رئیس جمهور افغانستان امروز یک شنبه بیست و دوم اسد در اختیار رسانه ها قرار‌ گرفته است .

در بخشی از این فرمان چنین آمده است :"به تاسی از حکم مندرج  فقره ی یازدهم ماده ی شصت و چهارم قانون اساسی ،تعیین و معرفی محترم ویس احمد برمک به حیث نامزد وزیر وزارت امور داخله ی جمهوری اسلامی افغانستان منظور است .

وزیر دولت در امور پارلمانی موظف است کاندید متذکره را با رعایت صراحت فقره ی سوم ماده ی نود و یکم قانون اساسی جهت اخذ رای تایید و به ولسی جرگه ی شورای ملی معرفی نماید .

بر اساس این فرمان محمد اشرف غنی ، آقای برمک تا معرفی شدن به مجلس نمایندگان برای کسب رای اعتماد، به عنوان سرپرست این وزارت انجام وظیفه خواهد کرد.

آقای برمک سومین وزیر داخله  حکومت وحدت ملی افغانستان است .

پیش از وی آقایان جاهد و علومی این سمت را به عهده داشتند .

افزون‌ بر این‌ رئیس جمهور افغانستان در فرمانی جداگانه، تاج محمد جاهد وزیر پیشین داخله این کشور را به عنوان مشاور رئیس جمهوری در امور امنیتی تعیین کرده است.

گفتنی است که ویس احمد برمک، نامزد وزیر وزارت امور داخله افغانستان که چهل و چهار سال عمر دارد، پیش از این تدریس در دانشگاه کابل و تصدی پست وزارت در وزارتخانه های  احیا و انکشاف دهات و وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی  افغانستان را تجربه‌کرده است .

افزون بر این ، آقای برمک در رشته علوم توسعه‌ای و بازسازی بعد از جنگ، از دانشکده مطالعات شرقی و آفریقایی دانشگاه لندن فوق لیسانس دارد.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان عالمی از کابل موجود است.