اسد 24, 1396 12:42 Asia/Kabul
  • در مراسم معرفی وزیرغنی: وزارت کشور افغانستان متحول می‌شود

«محمد اشرف غنی» رییس جمهور افغانستان در مراسم معرفی نامزد وزیر کشور تاکید کرد: وزارت کشور افغانستان در حال تغییر و تحول اساسی است.

 به گزارش رادیو دری،«محمد اشرف غنی» رییس جمهور افغانستان  در مراسم معرفی  «ویس‌احمد برمک» نامزد وزیر کشور، تاکید کرد: وزارت کشور افغانستان در حال تغییر و تحول اساسی است و اصلاحات سراسری با قید زمانی در این وزارت در دست است.

رییس جمهور افغانستان در این مراسم با اشاره به کارکردهای تاج محمد جاهد وزیر پیشین وزارت کشور افغانستان گفت: جابجایی‌ها و تبدیلی‌های منظم، نمایانگر نهادینه شدن فرهنگ دموکراسی در کشور است.

 وی از ویس احمد برمک بحیث یک شخصیت دارای تجربه وسیع اجرایی و سیاسی، یاد کرد و گفت: انتظار دارد تا آقای برمک با مدیریت خوب از منابع و امکانات موجود در وزارت کشور، برای حفظ حقوق نیروهای پلیس و تامین امنیت شهروندان کشور، استفاده نماید.

 غنی گفت: وزارت  کشور در حال یک تغییر اساسی است. وظیفه اصلی این وزارت اجرای قانون است که به دلیل جنگ از این وظیفه به دور مانده است که می‌خواهیم پلیس ملی را دوباره به وظایف اصلی  برگردانیم.

رییس جمهور افغانستان  خاطرنشان کرد: طرح چهارساله امنیتی باعث مدیریت بهتر و تفکیک وظایف در بخش‌های امنیتی کشور خواهد شد و ژنرالان و سایر منصوبین نیروهای امنیتی و دفاعی کشور وظیفه خطیر دارند و باید توقعات مردم را برآورده سازند.

 وی اظهار داشت: اصلاحات سراسری با قید زمانی در وزارت کشور در دست است و اصلاحات اختیاری نیست بلکه وظیفه ملی است و باید انجام شود، منسوبین سه نهاد امنیتی  تا زمانی‌که ملی فکر نکنند مردم به آرامش دست نخواهند یافت.

رییس جمهور افغانستان  با بیان این مطلب که قشر سیاسی نباید در نیروهای امنیتی مداخله کند، افزود: برای ما این قابل قبول نیست که شماری در حقوق  پلیس، مداخله می‌کنند.