اسد 26, 1396 16:27 Asia/Kabul

وزارت دفاع ملی افغانستان می گوید یکصد و شصت و هشت تن از مخالفان مسلح دولت در عملیات نظامی منسوبین نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان کشته و زخمی شده اند .

به گزارش خبرنگار رادیو دری و بر اساس خبرنامه ی وزارت دفاع ملی افغانستان، "در بیست و چهار ساعت گذشته نیرو های ملی دفاعی وامنیتی افغانستان عملیات مشترک تهاجمی را با هدف محافظت از جان ومال مردم و سرکوب هراس افگنان در نقاط مختلف کشور راه اندازی کردند که در نتیجه آن یکصد و هجده تن دهشت  افگن به شمول پنجاه تن از اعضای گروه تروریستی - داعش و یک تن ولسوال نامنهاد طالبان کشته و  پنجاه تن  دیگر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش"عملیات مشترک نیروهای دفاعی وامنیتی کشور با پشتیبانی نیروهای توپچی وهوائی در ولایات ننگرهار، کاپیسا، پکتیا، پکتیکا، غزنی،  لوگر خوست،  زابل  کندهار، ارزگان، بادغیس، بغلان ، فاریاب و هلمند راه اندازی گردید که  در نتیجه ی -  این عملیات مشترک،پنجاه تروریست داعشی - در قریه جات مکرانه ، دبکی و ترکانی ولسوالی اچین ولایت ننگرهار به هلاکت رسیدند.

وزارت دفاع ملی افغانستان همچنین از کشته و زخمی شدن بیست و شش تن از افراد طالبان در ولسوالی گومل ولایت پکتیکا خبر داده و می گوید یک موتر و یک عراده موتر سایکل دشمن نابود ده است.

در بخش دیگری از این گزارش به کشته و زخمی شدن پنجاه تروریست در ولسوالی شاه جوی و اطغر ولایت زابل و ولسوالی نهر سراج ولایت هلمند اشاره شده است .

گفتنی است که در  این عملیات در  مرکز ولایت ارزگان پانزده تروریست کشته و زخمی شده اند و یک عراده موتر و یک عراده موتر سایکل دشمن نیز  نابود شده است .

این در حالی است که بنابر خبرنامه ی وزارت دفاع ملی افغانستان،شش تروریست دیگر در  ولسوالی قره باغ ولایت غزنی و ولسوالی صیاد ولایت سرپل شکار این عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان شده اند.

هم چنین در ولسوالی خاشرود ولایت نیمروز ولسوال نامنهاد طالبان بنام ملا نسیم حسنمل کشته و سه  تن دیگر زخمی گردیده اند.

آن گونه که وزارت دفاع افغانستان می گوید ،نظامیان دولت افغانستان از روز گذشته به مدت بیست و چهار ساعت ،بیست و یک عملیات تصفیوی پلان شده، بیست و سه عملیات خاص و دو عملیات شبانه در پانزده ولایت کشور راه اندازی کرده اند و نیروهای هوائی نیز یکصد و بیست و پنج پرواز  باحمایت نیرو های اردوی ملی اجرا نموده و دوازده ضربه به لانه های دشمن وارد کرده اند .

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان عالمی موجود است.